Spis treści:
Wiemy jakie efekty mają przynieść działania pozycjonujące stronę: budowanie pozytywnego wizerunku firmy lub marki, zwiększenie ruchu na stronie, co skutkuje wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Nie wszyscy jednak są świadomi, że mogą zostać podjęte działania depozycjonujące stronę.
Niektóre osoby poddają w wątpliwość, to, że depozycjonowanie, czyli negatywne SEO jest możliwe. Biorąc pod uwagę, że pozycjonerzy są wyposażeni w narzędzia, które mają na celu budowanie określonego wizerunku firmy w oczach użytkowników oraz robotów wyszukiwarek, mogą sterować natężeniem oraz tym, czy sygnały te są pozytywne czy negatywne.
Osoby pozycjonujące daną stronę starają się dostarczać jak najwięcej pozytywnych treści i zdobywać wartościowe linki kierujące do strony klienta, natomiast osoby depozycjonujące będą podejmowały wprost przeciwne działania.
Zamieszczenie negatywnych opinii w internecie nie stanowi większego problemu. Podobnie, zamieszczenie linków kierujących do domeny konkurenta na stronach bardzo słabej jakości jest możliwe i przyniesie odwrotny skutek niż działania pozycjonujące.
Google poprzez publikację wskazówek działań dozwolonych, wytycza pewne granice, których naruszanie grozi karą w postaci nałożenia filtra na stronę. W kontekście depozycjonowania, wystarczy celowo podejmować działania łamiące te wskazówki. “Wystarczy” – nie do końca, ponieważ nakład działań depozycjonujacych jest podobny, do wysiłku włożonego przez osoby, które stronę pozycjonują (czyli duży). Jeżeli zatem, zostaną dostrzeżone symptomy depozycjonowania, możesz być pewien, że działasz w otoczeniu bardzo silnej konkurencji, której mocno zależy na obaleniu pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
I tutaj pojawia się podstawowy problem, który w dużej mierze świadczy o kontrowersyjności zagadnienia, jakim jest depozycjonowanie – bardzo trudno jest je wykryć. Nie wszystkie bowiem negatywne sygnały płynące do Twojej strony, muszą być oznaką działań konkurentów, mogą po prostu wynikać z niezadowolenia klientów.
Aby wykryć sygnały depozycjonowania, konieczne jest szczegółowy i dogłębny audyt linków kierujących do danej witryny. To, gdzie i w jaki sposób są zamieszczone linki, będzie świadczyło o tym, jakie intencje przyświecały osobie, która je dodała. Analiza backlinków strony (czyli linków, które do niej prowadzą), to jednak długa i żmudna praca…
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.