Spis treści:
Analizę jakichkolwiek danych bez wątpienia ułatwia odpowiednie ich przedstawienie i logiczne uporządkowanie. Jedną z funkcjonalności Google Analytics, która ma za zadanie w czytelny sposób zarządzać gromadzonymi danym jest grupowanie treści.
Dzięki opcji, którą znajdziemy w panelu Administratora w zakładce ‘Grupowanie treści’ możemy utworzyć odpowiednie zbiory danych, w których umieścimy grupy treści ułatwiające ich porównywanie. Najważniejszą kwestią jest określenie jakie wymiary chcemy ze sobą porównywać, a następnie utworzenie odpowiedniej struktury grup.
Przykład: Prowadzisz sklep internetowy z alkoholami świata i przykładowa struktura grup może wyglądać następująco:
Grupowanie treści: Alkohole
Grupy treści: Piwo i Wino
Grupowanie treści: Piwo
Grupy treści: jasne, ciemne
Grupowanie treści: Wino
Grupy treści: wytrawne, półwytrawne i słodkie
Dzięki takiej strukturze możesz za pomocą kilku kliknięć dowiedzieć się czy większym zainteresowaniem cieszy się wino czy piwo, a w obrębie poszczególnych grup – który gatunek jest najpopularniejszy, który przynosi największy zysk itd.
Google Analytics umożliwia utworzenie 5 grup i można je włączyć na trzy sposoby:
1) zmiana w kodzie śledzenia interesujących nas stron poprzez przypisanie numeru indeksu do każdej grupy oraz określenie jej nazwy grupy. Modyfikacja będzie polegała na dodaniu linijki kodu według struktury:
analytics.js: ga(‘set’, ‘contentGroup1’, ‘Group Name’);
lub
ga.js: _gaq.push([‘_setPageGroup’, ‘1’, ‘Group Name’]);
2) poprzez wyodrębnienie
Identyfikacja każdej z grup odbywa się poprzez odwołanie się do wyrażeń regularnych w stosunku do:
3) poprzez reguły
Każda grupa jest identyfikowana za pomocą reguł (zawiera, zaczyna się, kończy się na…itd.) w stosunku do:
Do każdej z grup można dodawać kilka warunków poprzez stosowanie LUB oraz I.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211