Grupowanie treści w Google Analytics

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Analizę jakichkolwiek danych bez wątpienia ułatwia odpowiednie ich przedstawienie i logiczne uporządkowanie. Jedną z funkcjonalności Google Analytics, która ma za zadanie w czytelny sposób zarządzać gromadzonymi danym jest grupowanie treści.

Do czego dokładnie służy?

Dzięki opcji, którą znajdziemy w panelu Administratora w zakładce ‘Grupowanie treści’ możemy utworzyć odpowiednie zbiory danych, w których umieścimy grupy treści ułatwiające ich porównywanie. Najważniejszą kwestią jest określenie jakie wymiary chcemy ze sobą porównywać, a następnie utworzenie odpowiedniej struktury grup.
Przykład: Prowadzisz sklep internetowy z alkoholami świata i przykładowa struktura grup może wyglądać następująco:

Grupowanie treści: Alkohole
Grupy treści: Piwo i Wino

Grupowanie treści: Piwo
Grupy treści: jasne, ciemne

Grupowanie treści: Wino
Grupy treści: wytrawne, półwytrawne i słodkie

Dzięki takiej strukturze możesz za pomocą kilku kliknięć dowiedzieć się czy większym zainteresowaniem cieszy się wino czy piwo, a w obrębie poszczególnych grup – który gatunek jest najpopularniejszy, który przynosi największy zysk itd.

Jak to zrobić?

Google Analytics umożliwia utworzenie 5 grup i można je włączyć na trzy sposoby:

1) zmiana w kodzie śledzenia interesujących nas stron poprzez przypisanie numeru indeksu do każdej grupy oraz określenie jej nazwy grupy. Modyfikacja będzie polegała na dodaniu linijki kodu według struktury:

analytics.js: ga(‘set’, ‘contentGroup1’, ‘Group Name’);

lub

ga.js: _gaq.push([‘_setPageGroup’, ‘1’, ‘Group Name’]);

2) poprzez wyodrębnienie

Identyfikacja każdej z grup odbywa się poprzez odwołanie się do wyrażeń regularnych w stosunku do:

  • nazwy ekranu (aplikacje)
  • strony – odwołanie do URI adresu
  • tytułu strony

3) poprzez reguły

Każda grupa jest identyfikowana za pomocą reguł (zawiera, zaczyna się, kończy się na…itd.) w stosunku do:

  • nazwy ekranu
  • strony – odwołanie do URI adresu
  • tytułu strony

Do każdej z grup można dodawać kilka warunków poprzez stosowanie LUB oraz I.

O czym warto pamiętać

  • W stosowaniu zmian kodu strony, do każdej grupy może być przypisany tylko jeden indeks.
  • Wszystkie trzy metody mogą być stosowane równocześnie, jednak zachowana będzie ich hierarchia: zmiana kodu śledzenia, poprzez wyodrębnienie, poprzez stosowanie reguł.
  • Grupowanie treści nie ma zastosowania do danych historycznych.

Potrzebujesz wsparcia w analityce internetowej?

Napisz do nas
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę