Spis treści:
Zauważyłeś, że wkładasz wiele wysiłku w tworzenie wartościowych tekstów, a mimo to liczba odwiedzin strony nie wzrasta? Możesz temu zaradzić – odbiorcy cenią różnorodność, dlatego warto od czasu do czasu zaoferować im coś więcej niż tylko artykuły. Budowanie pozytywnego wizerunku marki i pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest też możliwe także w innych formach.
Obrazy są 60 000 razy szybciej przetwarzane przez mózg niż tekst. Jaki z tego wniosek? Jeśli chcesz przekazać dużo informacji, zwłaszcza opierających się o liczby, postaw na infografiki. Dzięki temu wiadomości zostaną szybciej zapamiętane. Poza tym, atrakcyjna wizualnie grafika przyciąga wzrok i jest chętnie udostępniania w mediach społecznościowych.
Projektując infografikę, pamiętaj o tym, żeby dokonać hierarchizacji informacji. Kiedy już wybierzesz, co chcesz przekazać i w jakiej kolejności, możesz się zastanowić nad estetyką. Styl graficzny powinien być spójny z tym, który Twoja marka wykorzystuje w swojej komunikacji.
Przykładowe pomysły na infografiki:
Uwaga, dbaj o to, by infografiki były przejrzyste i nie zawierały nadmiernej ilości informacji. Niech jedna ilustracja odnosi się do jednego tematu, nie wrzucaj do szablonu wszystkiego, co chcesz powiedzieć – stanie się wtedy nieczytelny i nieatrakcyjny.
Na pewno nie raz słyszałeś, że nic nie cieszy się taką popularnością na Facebooku, jak filmiki. Mimo to, nie każda firma decyduje się na ich tworzenie – powodem jest często przekonanie, że zajmuje to dużo czasu i wymaga szczególnych umiejętności. Tymczasem w sieci jest dostępnych za darmo wiele programów do obróbki wideo, które można z łatwością obsłużyć. Samo kręcenie nie musi wcale długo trwać, zwłaszcza, że filmiki powinny być dość krótkie – 30 s. wystarczy, by przekazać informacje i nie zanudzić odbiorcy. O czym może być wideo? Najlepiej, żeby było związane z Twoją branżą lub firmą. Możesz przygotować zestaw często zadawanych przez Klientów pytań i zadać je współpracownikowi. Potem wystarczy tylko nagrać jego odpowiedzi i zmontować materiał, dzieląc go na kilka krótszych wideo. Jeśli się spodobają, masz szansę znacznie powiększyć liczbę swoich odbiorców.
Kryzys związany z pandemią pokazał, że ludzie chcą i mają czas na to, by przyswajać wiedzę we własnym zakresie. Chętnie sięgają po podcasty, webinary i szkolenia live. Jeden odcinek Twojego podcastu nie powinien być zbyt długi – kwadrans lub pół godziny zupełnie wystarczą. Pamiętaj tylko, że Twoja seria nagrań powinna się czymś wyróżniać. Dlatego na początek najlepiej przeanalizować, jakie podcasty są obecnie dostępne w sieci i wymyślić temat związany z Twoją branżą, który nie był do tej pory szczegółowo omawiany. Bohaterami odcinków mogą być pracownicy Twojej firmy albo goście – specjaliści, którzy chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Podcast może się okazać naprawdę skutecznym narzędziem marketingowym, pod warunkiem, że dokładnie przemyślisz jego formułę i dostosujesz tematy do zainteresowań grupy docelowej.
Spokojnie, nie musisz pisać książki! W content marketingu sprawdzają się przede wszystkim rozbudowane poradniki, które można pobrać w formie elektronicznej (bezpośrednio z Twojej strony internetowej). Objętością mogą przypominać katalog produktów, różnić się jednak muszą od nich zawartością – e-book to cenne źródło wiedzy, której pożądają Twoi klienci. Jeśli trafisz w ich potrzeby, chętnie “zapłacą” za e-booka leadem sprzedażowym.
Poradnik w formie elektronicznej to jeden z najlepszych sposobów na to, żeby budować wizerunek firmy jako eksperta. Wykorzystaj e-book, by podzielić się wiedzą na temat związany z Twoją działalnością. Materiał powinien liczyć kilkadziesiąt stron i dokładnie opisywać zagadnienie, przyglądając się różnym jego aspektom. Pamiętaj, że poza wartościową treścią, e-book musi też dobrze się prezentować. Zadbaj o atrakcyjną szatę graficzną i nie szczędź ilustracji, które uatrakcyjnią przekaz. Gotowy materiał umieść na swojej stronie – powinien być dostępny w zamian za pozostawienie adresu e-mail i zgodę na przetwarzanie danych osobowych. To rozwiązanie to doskonałe narzędzie umożliwiające pozyskiwanie leadów sprzedażowych.
Z wszystkich wymienionych propozycji, checklistę najłatwiej przygotować. To też materiał, który można skutecznie wypromować w mediach społecznościowych. Jej motyw przewodni zależy oczywiście od specyfiki firmy. Przykładowo, jeśli pracujesz w branży turystycznej możesz zrobić listę rzeczy, o których należy pamiętać przy pakowaniu walizki. Z kolei, gdy jesteś specjalistą od remontów, możesz wymienić narzędzia potrzebne do malowania ścian. Zastanów się, co związanego z Twoją firmą nadawałoby się na materiał do checklisty. Zadbaj też o to, by jej wygląd pasował do marki. Możesz to zrobić, zamieszczając ikonki przy punktach w brandowych kolorach – dzięki temu całość będzie się ładniej prezentować.
Napisz nam, jakie formy content marketingu Cię interesują i powierz nam ich tworzenie! Skontaktuj się Rocket Media i dowiedz się jeszcze więcej.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211