Google nieustannie wprowadza zmiany, które istotnie wpływają na działania pozycjonerskie. Z racji, że SEO dotyczy bezpłatnych (organicznych) wyników wyszukiwania, Google nieprzychylnie spogląda na  działania, które mogą podnieść widoczność strony, zwłaszcza jeśli istnieje możliwość prowadzenia płatnych kampanii AdWords.

 Synergia działań SEO i kampani AdWords

Jeśli decydujemy się na wykorzystanie obu kanałów dotarcia do klienta (SEO i SEM), warto wykorzystać możliwości jakie dają kampanie AdWords, aby wesprzeć swoje działania SEO. Jak to zrobić?

1. AdWords dostarcza najlepszych danych o tym, jakie słowa najlepiej konwertują w przypadku Twojej strony. Dzięki temu będziesz mógł wytypować te słowa, które najlepiej konwertują  oraz te, które mają najwyższy współczynnik CPC, ale przynoszą wartościowy ruch na stronie. Na tej podstawie możesz zidentyfikować na których słowach najlepiej skupić się podczas pozycjonowania strony.

2. Reklamy AdWords, to grupa badawcza to określenia, jaka konstrukcja metatagów najlepiej przemawia do Klientów. Wiadomo, długość tytułu i opisu reklamy oraz strony różnią się, jednakże obserwując zmiany współczynnika jakości reklam można zauważyć,  zawarcie jakich fraz oraz jaka ich budowa jest najlepsza, a następnie wdrożyć te spostrzeżenia w obrębie strony.

3. Z racji, że działania SEO to swoista manufaktura, w której odchodzi się od automatyzacji działań (stąd wynikają koszty pozycjonowania), warto mieć pewność, że słowa kluczowe i budowa treści nad którą pracuje agencja pozycjonująca zmierza w dobrym kierunku. AdWords to doskonały sposób na sprawdzenie, czy Twoja oferta faktycznie przemawia do Klientów i czy prowadzenie działań nad określonymi frazami przyniesie spodziewany zysk.

W sytuacji, gdy Google stara się utrudnić dziania pozycjonerów, na przykład poprzez usunięcie danych z Google Analytics dotyczących relewantnych fraz dla danej strony (not provided), należy znaleźć inne źródło informacji – Google AdWords może być jednym z nich.

Źródło: https://marketingland.com/using-paid-search-to-aid-your-seo-65852

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl





wyrażam zgodę Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, adres e-mail, nr telefonu) przez administratora - Rocket Media sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000490521, NIP 8943050211 w celach marketingowych, do czasu odwołania niniejszej zgody przez wypełnienie formularza dostępnego w zakładce Polityka Prywatności. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

wyrażam zgodę Wyrażam zgodę na otrzymywanie od administratora - Rocket Media sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000490521, NIP 8943050211 informacji handlowych za pośrednictwem poczty elektronicznej, informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 nr 144 poz. 1204 ze zm.), do czasu odwołania niniejszej zgody przez wypełnienie formularza dostępnego w zakładce Polityka Prywatności."

wyrażam zgodę Wyrażam zgodę na przekazywanie przez Rocket Media sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000490521, NIP 8943050211 treści, dotyczących oferty tej spółki na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U z 2014 r. poz. 243 ze zm.)"