Ile trwa pozycjonowanie?

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Pytanie, jak długo trzeba czekać na wypozycjonowanie strony internetowej to standard przy rozmowach z klientem. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z podstawowej kwestii, że pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania Google to działanie zależne od bardzo wielu czynników, od konkurencyjności fraz, przez złożoność samej strony, na budżecie kończąc.

Teoretycznie doświadczony specjalista SEO potrafi mniej więcej określić się, po jakim czasie przy określonych warunkach początkowych i skupieniu się na danych frazach, można liczyć na zadowalające efekty. W praktyce często jednak się okazuje, że strona i frazy są kapryśne, zaś algorytmy wyszukiwarki Google bywają zaskakujące.

Oto obiektywne czynniki, które najbardziej wpływają na pozycję strony po pewnym czasie działań optymalizacyjnych:

  • obecna pozycja strony w wynikach wyszukiwania
  • zawartość strony (jej wartość)
  • struktura wartościowych linków odnoszących się do strony
  • rodzaj fraz (frazy proste lub konkurencyjne, bardzo ogólne)

W konkretnych jednak przypadkach, duże znaczenie dla ostatecznych wyników działań SEO może mieć nawet taka kwestia jak skłonność klienta do współpracy i praktyczne możliwości przebudowy strony internetowej. Na niektórych stronach, będących tylko internetowymi “wizytówkami” firm, dodanie wartościowej, często aktualizowanej treści i promocja na portalach społecznościowych mogą być mocno utrudnione.

Zazwyczaj niewielkie firmy, inwestujące w marketing internetowy, a więc najczęściej w “pakiet” stworzenie/poprawienie i pozycjonowanie strony internetowej, z reguły najlepiej wychodzą na promocji lokalnej, w danym mieście lub województwie. Duża konkurencja, szczególnie dotycząca ogólnych i popularnych fraz sprawia, że jedynie firmy ze znaczącym budżetem mogą wybić się na szczyt (czyli na pierwsze pozycje na liście wyników wyszukiwania Google).

Praktyczny czas pozycjonowania słów kluczowych może wahać się w przedziale od jednego miesiąca (przy trafieniu na niszę) nawet do roku. Niekiedy zamierzonych efektów nie da się osiągnąć, najczęściej z braku możliwości finansowych.

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211