Spis treści:
Wczoraj na Uczelni Łazarskiego w Warszawie odbyła się 12. edycja SEMcampu, jednego z najważniejszych wydarzeń w branży SEO/SEM. Ekipa Rocket Media również tam była, na spotkaniu można było posłuchać takich osób, takich jak Mariusz Gąsiewski, Przemysław Modrzewski, Marcin Pawłowski, Maciej Lewiński, Grzegorz Byszewski, Dariusz Szpak oraz Cezary Glijer. Wiele z tych nazwisk jest dobrze znanych w branży SEO/SEM.
Nowością ostatnich miesięcy jest pojawienie się kampanii rozszerzonych w Adwords. Nic więc dziwnego, że wielu prelegentów poświęciło im swoje wystąpienie oraz zahaczyło w mniejszym lub większym stopniu o ten temat. Mariusz Gąsiewski mówił o nowych funkcjach, takich jak reklamy na urządzenia mobilne oraz wykorzystywanie rozszerzeń kampanii Adwords. Można powiedzieć, że nowe oblicze Adwords daje dużo większe możliwości w optymalizowaniu kampanii reklamowych dla konkretnych użytkowników oraz ułatwia ich zarządzanie. Również Maciej Lewiński mówił sporo o Google Adwords, chociaż w nieco innym kontekście, mianowicie wykorzystywania narzędzia Analytics przy optymalizacji kampanii reklamowych. W swoim wystąpieniu pokazywał, jakie dane pomagają zanalizować i znaleźć słabe i mocne punkty naszych reklam.
Jednak nie cały SEMcamp poświęcony był prowadzeniu kampanii Adwords. Jednym z ciekawszych tematów było wystąpienie Grzegorza Byszewskiego i Dariusza Szpaka z agencji OXmedia o działaniach SEO wzbogaconych social mediami oraz działaniami PR. Pokazana krótka historia firmowych fanpege’ów pokazała, jak zmieniało się nastawienie do prowadzenia tego kanału komunikacji z klientami firmy. Oprócz tego analizowani oni przykład swoich działań, jak za pomocą ciekawej infografiki zdobyli większy ruch na stronie, popularność wśród użytkowników oraz uwagę mediów.
Dwa z wystąpień pokazywały branżę SEO/SEM w kontekście klienta. Pierwszą z nich była analiza działań marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw. Jak pokazały badania, dla wielu firm pozycjonowanie jest najważniejszą (i często jedyną) częścią działań marketingowych w Internecie. Co jest niepokojące, małą uwagę przykłada się do optymalizacji strony oraz innych kanałów marketingowych. Małe firmy są więc trudnym tematem dla agencji interaktywnych, gdyż na początku trzeba je edukować o kanałach docierania do klientów oraz optymalizacji budżetów wykorzystywanych na ten rodzaj marketingów.
Ostatnie wystąpienie Cezarego Glijera, w sieci znanego pod pseudonimem Cezzy, było krytyką nieetycznego postępowania niektórych pozycjonerów. Choć było ono utrzymane w humorystycznej formie, to pokazywało ważny problem konstruowania takich umów z klientami, w których pozycjoner nie bierze żadnej odpowiedzialności za poniesione straty. Tym samym przy błędach pozycjonera poszkodowany jest jedynie klient, a to pozwala bezkarnie działać oszustom w branży.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211