To tylko kombinacja kilku wyrazów,  ale trudno wyobrazić sobie bez niej jakąkolwiek kampanię. Nie będzie w tym przesady, jeśli powiemy, że hasło reklamowe to dla firmy być albo nie być (widocznym i rozpoznawalnym).

W idealnym świecie hasło powinno być spójne z nazwą firmy, jej misją i dobrze komponować się z logo. Jeśli czujesz, że Twoje slogany są od tego dalekie, albo właśnie zamierzasz stworzyć je od podstaw, w tym tekście znajdziesz wskazówki, jak zrobić to dobrze.

 

Zasada nr 1: Co mnie wyróżnia?

Firmy kurierskie chwalą się szybką dostawą, producenci żywności dobrym smakiem, a zakłady produkcyjne wysoką jakością produktów. Niestety, w czasach nieograniczonej konkurencji to za mało. Ogólnikowe frazesy zostają zapomniane w chwilę po tym, jak się  nimi zetkniemy, ginąc w gąszczu milionów innych reklam. Jak zatem wyróżnić się w tym chaosie?

Znajdź coś, co czyni Twój produkt innym od proponowanych przez konkurencję. Dobrym przykładem jest firma Ryłko, która stworzyła hasło podkreślające rzemieślniczy charakter swoich wyrobów: Nie produkujemy butów, my je tworzymy.

Jeśli nie możesz wskazać przymiotu produkt, odwołaj się do marki i jej:

  • tradycji, firma Grycan – Lody od pokoleń;
  • historii, marka Bytom – Sztuka krawiectwa od 1945;
  • wartości, marka Kross – Dwa koła, jedna pasja;
  • zasad, firma Home.pl – Działamy niezawodnie.

 

Zasada nr 2: Co daję klientowi?

Dużo mówi się o języku korzyści w branży reklamowej, lecz czym on właściwie jest? Reklama musi powiedzieć klientowi, dlaczego ma kupić właśnie Twój produkt, a nie konkurencji. Tutaj najważniejsze są jego potrzeby.

Szukając korzyści, do której chcesz się odnieść w haśle reklamowym, pomyśl, czego może oczekiwać od Twojego produktu konsument. Postaw go na pierwszym miejscu i powiedz mu, co zyska, wybierając właśnie Twoją firmę. Pamiętaj jednak o rzetelności. Nie składaj obietnicy, której nie jesteś w stanie spełnić.

 

Zasada nr 3: Moje hasło zostanie w Twojej głowie

Twoje hasło musi zostać zapamiętane, a zatem musi być chwytliwe i łatwe do powtórzenia. Historia zna wiele przypadków, kiedy slogan reklamowy stał się tak popularny, że na stałe wszedł do codziennego języka. Idealnym przykładem jest stwierdzenie Brawo Ty! Brawo ja! pochodzące z reklamy sieci Plus. Podobnie stało się z hasłem marki Nike – Just do it!, które funkcjonuje w popkulturze jako krótki, lecz pełen mocy motywator.

W przypadku tworzenia hasła reklamowego, które ma zapadać w pamięć, warto sięgnąć po:

  • zabawy językowe, np. Trzymaj rękę na Plusie, Citi nigdy nie śpi (Citibank)
  • skróty, np. Chce się Ż (piwo Żywiec),
  • na pozór niepasujące do siebie elementy czy stwierdzenia, np. Lukas Bank Samochód bierze się z banku, firma Nobiles Efekt malowany.

 

tworzenie hasła reklamowego

Zasada nr 4: Mówię do Ciebie krótko i na temat

Hasło reklamowe musi być korzyścią, potrzebą, obietnicą zamkniętą w skoncentrowanej pigułce. Podajesz ją klientowi, który często nie ma czasu na czytanie czy zastanawianie się na tym, czego reklamę właśnie ogląda. Dlatego Twoje hasło reklamowe musi być proste i czytelne.

To jedna z najtrudniejszych zasad, bo jak wyrazić w kilku słowach to wszystko, co chcesz dać swojemu klientowi? Przyjrzyj się, jak robią to najlepsi, np. Wedel z hasłem Poczuj dziecięcą radość!, Biedronka ze sloganem, którego trudno nie zanucić: Codziennie niskie ceny, czy Delecta, obiecująca, że wypieki z zastosowaniem jej produktów będą Prosto z serca.

Uwaga! Jeśli Twoja marka jest jeszcze mało znana, a jej nazwa nie podpowiada, czym się zajmujesz, unikaj niejednoznacznych haseł bez dodatkowych wskazówek w postaci np. obrazów. Gdybyśmy nie znali czekolad Wedla i nie widzieli ich w reklamach, powyższy slogan równie dobrze mogłoby kojarzyć się np. z kreatywnymi produktami dla dorosłych.

 

Zasada nr 5: Daję Ci spójną całość

Spójność w reklamie można rozumieć na dwa sposoby. Pierwszy to wizualne dopasowanie do logo. Dobrze, gdy hasło jest na tyle krótkie, że mieści się pod nazwą firmy lub może zostać w czytelny sposób połączone z logo, nie zaburzając jego bryły czy wartości estetycznych. Takie trio identyfikacyjne można zastosować w różnorodnych kreacjach wizualnych, tworzonych na potrzeby kampanii.

Drugi wymiar spójności to dopasowanie znaczeniowe. Oznacza to, że projektując hasło, warto trzymać się przymiotów pasujących do oferowanych produktów, tak by wywoływały skojarzenia związane z daną branżą, np. w przemyśle spożywczym można wykorzystać wyrazy:  soczysty, orzeźwiający, wykwintny. Należy także zwrócić uwagę, czy hasło pasuje do nazwy firmy. Przypadki bazowania na kontraście  często kończyły się porażką, a nawet ośmieszeniem marki.

Tworzenie hasła reklamowego  przypomina żonglowanie: słowami, znaczeniami, skojarzeniami. Teoretycznie może robić to każdy, ale lepiej wygląda to w wykonaniu specjalistów. Nasz dział contentu każdego dnia wystukuje na klawiaturach piękne zdania, wymowne slogany i interesujące artykuły. Potrzebujesz mocnego hasła i mądrych treści? Odezwij się – stworzymy je dla Ciebie.

5 zasad tworzenia dobrego hasła reklamowego
4.4 (88.57%) 7 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






[recaptcha theme:dark]

tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]