Spis treści:
Po ustaleniu celu i strategii prowadzenia fanpage’a, przychodzi czas na stworzenie harmonogramu treści. W drugiej lekcji naszego cyklu na temat Facebooka w biznesie, przeprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku.
Dlaczego przedkładamy harmonogram nad spontaniczne postowanie? Powodów jest co najmniej kilka:
Jeśli już Cię przekonaliśmy, że opłaca się z wyprzedzeniem planować publikację w social media, poznaj…
Zacznij od przejrzenia dotychczasowych postów i wyciągnięcia wniosków, na jakie treści jest największy odzew, a co nie budziło emocji. To zwykle się nie zmienia – jeśli pewien typ postów nie działał, tak już raczej pozostanie.
Jeśli profil marki posiada już obserwujących, sprawdź, kim są, ile mają lat, jaki jest wśród nich rozkład płci, jakie marki oprócz Twojej obserwują. Ustal pory dnia i tygodnia, w których odbiorcy są najbardziej zaangażowani.
Sprawdź, jak komunikuje się twoja bezpośrednia konkurencja. Zobacz, na co reagują jej odbiorcy, a co wydaje im się nieciekawe. Czy wiesz, co najlepiej sprawdza się w twojej branży – porady, case studies czy może infografiki? Poszukaj czegoś, z czym mógłbyś wyjść jako pierwszy.
Projektując komunikację na Facebooku skup się na rozwiązywaniu problemów i dostarczaniu korzyści. Prześledź, czym interesuje się Twój docelowy odbiorca, co jest dla niego ważne, co lubi. Jakich korzyści możesz mu dostarczyć? Informacji, usługi, rozrywki, a może czegoś jeszcze innego?
Zwróć uwagę, jakie formaty treści są obecnie modne i najbardziej angażujące. Śledź marki (niekoniecznie konkurencyjne), które mają podobną grupę docelową – może robią coś, co pozytywnie działa na odbiorców i mógłbyś się tym zainspirować?
Bycie na bieżąco to również uwzględnienie kalendarza – ludzie żyją wydarzeniami takimi jak święta, rozgrywki sportowe, czy najważniejsze wydarzenia z branży. Warto z tego skorzystać i nawiązywać do nich w publikowanych treściach, by zdobyć większe zaangażowanie.
Po uwzględnieniu powyższych czynników możesz ustalić, jaki ma być ton wypowiedzi marki na profilu i jak często mają pojawiać się publikacje. Pamiętaj przy tym o proporcjach. Nie wszystkie wpisy powinny skupiać się na sprzedaży – media społecznościowe są przede wszystkim narzędziem do nawiązywania relacji, budowania wizerunku i docierania do nowych osób.
Określ swój budżet i zgodnie z nim zaplanuj takie działania, na jakie możesz sobie pozwolić: posty tekstowe, grafiki, zdjęcia, gify lub krótkie filmy. Stwórz bloki tematyczne, gromadzące w serie wpisy o wspólnym mianowniku. Ustal daty i czas wpisów na pewien okres naprzód (od Ciebie zależy czy będzie to miesięczny, czy półroczny harmonogram).
W następnym odcinku – już we wrześniu – przedstawimy Wam sposoby na mierzenie skuteczności działań prowadzonych na firmowym Facebooku.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.