To nie jest kolejny artykuł o tym, skąd brać słowa kluczowe ani jakich słowników synonimów używać. To zestawienie zaskakująco skutecznych narzędzi, dzięki którym Twoje teksty będą bezbłędne, a grafiki na Facebooka stworzysz w 3 minuty. Dorzucamy też garść inspiracji, przydatnych przy wymyślaniu tematów.

Content Marketing

Content Marketing to także umiejętność korzystania z dostępnych narzędzi

Poprawność językowa 2.0

Bez względu na to, czy interesuje Cię generowanie leadów sprzedażowych i piszesz newslettery, czy może artykuły blogowe albo posty na Facebooku – zawsze musisz pamiętać o zasadach ortografii, interpunkcji i gramatyki. Wiele osób korzysta tylko z funkcji sprawdzania w programie MS Word, który nie znajduje wszystkich błędów. Z tego powodu, warto dodatkowo używać aplikacji internetowych. Wystarczy wkleić lub wpisać do nich tekst, a narzędzia zaznaczą, co trzeba zmienić.

1. Language Tool

Sprawdziliśmy trzy takie aplikacje i najlepiej sprawdził się Language Tool. To narzędzie jako jedyne zakreślało brakujące przecinki. Trzeba jednak przyznać, że żaden program nie jest idealny i nie rozpoznaje każdej pomyłki autora tekstu. Dlatego jeśli masz wątpliwości co do poprawności, najlepiej sprawdź treść w dwóch aplikacjach. Połączone wysiłki standardowego programu do edycji i aplikacji internetowej dadzą najlepsze rezultaty.

Content Marketing

Sprawdź ortografię i gramatykę

2. Hemingway

Mamy też coś dla osób, piszących w pracy po angielsku. Language Tool działa również w tym języku, ale dodatkowo, warto wypróbować aplikację Hemingway. Ona informuje, czy użyte przez Ciebie zdania łatwo się czyta. To narzędzie zaznacza też zdania w stronie biernej i wyświetla ilość zamieszczonych przysłówków. Jest więc doskonałym wsparciem redaktorskim dla twórców contentu.

Content Marketing

Sprawdź dynamikę treści

Tworzenie grafiki

Grafik ma urlop, a Ty musisz opublikować obrazek na Facebooku? O ile nie potrzebujesz skomplikowanych infografik, dasz sobie radę z pomocą odpowiednich aplikacji. Uważaj tylko przy pisaniu polskich znaków – czasem nie są od razu rozpoznawane. Najlepiej napisz najpierw tekst w programie Notatnik i wklej go do aplikacji. Później tylko ustaw odpowiedni krój i gotowe!

3. Canva

Jedną z aplikacji, których sami używamy, jest Canva – to narzędzie funkcjonuje w darmowej wersji, ale za opłatą masz dostęp do większej liczby opcji. Dzięki niemu, możesz tworzyć grafiki o różnych wielkościach, wybierać dowolne tła i opracowywać kompozycje złożone z własnych zdjęć lub tych, dostępnych już w aplikacji. Możesz też dodawać symbole lub napisy.

Content Marketing

Stwórz infografikę samodzielnie

4. Pablo

Jeśli szukasz programu, który pozwala stworzyć grafikę dosłownie w 3 minuty, wypróbuj Pablo. Ma mniej opcji niż Canva i jest jeszcze łatwiejszy w obsłudze, dlatego też szybciej się na nim pracuje. Wystarczy, że wyszukasz obraz, dodasz swój tekst, wybierzesz krój pisma i content będzie gotowy do publikacji.

Content Marketing

Stwórz prostego mema

Pomysł na tytuł!

Masz takie dni, że pomysł na temat uparcie nie przychodzi, a deadline zbliża się nieubłaganie? W takich momentach możesz skorzystać z generatorów tematów. Przygotowaliśmy dla Ciebie dwie propozycje. Co prawda, obie aplikacje bazują na języku angielskim, ale i tak mogą się okazać przydatne w Twojej pracy, nawet jeśli tworzysz artykuły po polsku.

5. Hubspot’s Blog Ideas Generator

Producent oprogramowania Hubspot udostępnia intuicyjne narzędzie. Wystarczy, że wpiszesz trzy słowa, na których powinien opierać się Twój content, a generator przygotuje 5 propozycji tematów. Pośród nich, znajdują się też listy, które są często klikane przez internautów.

Content Marketing

Wystarczy wpisać trzy słowa

 

Content Marketing

Wybierz tytuł spośród 5 propozycji

6. Portent’s Content Idea Generator (nasz ulubiony!)

Druga opcja to Portent’s Content Idea Generator. Tematy proponowane przez to narzędzie często są przepełnione humorem. Z tego powodu, nie zawsze można ich używać w dokładnie takiej formie, w jakiej zostały przedstawione. Mimo to, warto wypróbować tę aplikację, żeby znaleźć pomysły na content dla klientów, którzy stosują mniej oficjalny, swobodny język.

Content Marketing

Takie tytuły kochają czytelnicy na całym świecie

7. Nishi

Chcesz zobaczyć, jak powinien wyglądać wzorcowy web-writing, bo Twoja firma oferuje tworzenie
stron internetowych? Wrocław, gdzie działamy, rzadko oferuje warsztaty w tej dziedzinie. Na
szczęście, na stronie Nishi są zebrane przykłady stron www, które używają języka łatwego w
odbiorze. W zależności od charakteru marki, teksty czasem są zabawne, innym razem mogą być po
prostu przejrzyste lub zapadające w pamięć. Przejrzyj je i daj się zainspirować!

 

Content Marketing

Nishi

 

8. Joe Coleman

Podobno dobry copywriter potrafi dostosować swój styl do każdego odbiorcy. Nie masz pomysłu, jak to zrobić? Sprawdź, jak do tego wyzwania podszedł Joe Coleman, który stworzył kilka wersji tekstu, zachęcającego do korzystania z jego usług. Można je zobaczyć klikając na oś u dołu strony. Na zachętę zdradzamy, że kilka wersji przekazu przedstawia słodkie kotki, więc tym bardziej warto odwiedzić tę witrynę.

 

Content Marketing

On robi to naprawdę dobrze. Jesteśmy pod wrażeniem!

Sposoby na koncentrację

Miewasz takie dni, kiedy nie potrafisz skupić się na tekście, bo ciągle coś rozprasza Twoją uwagę? Mogą to być powiadomienia na pulpicie, rozmowy kolegów z biura albo po prostu nieograniczony dostęp do internetu. Usuń przeszkody stojące na drodze procesu twórczego i wykorzystaj jeden z programów, które pomogą Ci skoncentrować się na Twoim zadaniu.

9. OmmWriter (MAC)  

Zapomnij o rozpraszających powiadomieniach! Po włączeniu OmmWritera zostaną wyłączone, a program będzie działał w trybie pełnoekranowym. Dzięki temu, nic nie będzie Cię kusiło do przeglądania internetu i robienia czegokolwiek, co nie jest związane z pisaniem. OmmWriter ma minimalistyczny wygląd – poza przykładowym tłem pokazanym na grafice poniżej, można też ustawić zdjęcia przedstawiające naturę. To narzędzie pozwala też zmieniać kroje pism, odtwarzać dźwięki podczas pisania oraz muzykę, która ma pobudzać do pracy.

Content Marketing

Nie rozpraszaj się

10. Q10 (Windows)

Podobnie jak OmmWriter, Q10 również działa w trybie pełnoekranowym i odtwarza dźwięki klawiatury. Pozwala też m.in. na sprawdzanie statystyk dotyczących użytych słów i znaków, zmianę kroju pisma i interlinii oraz ustawienie timera mierzącego, ile słów napisałeś w danym czasie. Co ważne, Q10 ma funkcję automatycznego zapisywania.

Q10 (Windows)

Q10 (Windows)

Narzędzie translatorskie

Zdarza się, że dostęp do informacji jest ograniczony znajomością języków obcych. Wtedy wiele osób daje za wygraną i korzysta z innych źródeł albo sięga po popularnego tłumacza Google. Można się jednak szybko przekonać, że to narzędzie ma jeszcze wiele niedociągnięć. Jako alternatywę proponujemy DeepL. Ten translator działa w oparciu u technologię sieci neuronowych i daje naprawdę dokładne wyniki tłumaczeń. Wypróbuj go następnym razem, kiedy trafisz na ważne dane w obcym języku.

11. DeepL

Content Marketing

Ten słownik wymyślili niemieccy neurolodzy – nie wiedzieliśmy lepszego!

A po pracy, czas na relaks

Każdemu należy się odrobina rozrywki. Poza tym, wypoczęty umysł miewa genialne pomysły! Cały dzień próbowałeś wymyślić oryginalny pomysł na strategię i nic nie przychodzi Ci do głowy? Jeśli na dodatek nie umiesz uwolnić myśli od tego tematu i się zrelaksować, Quick Draw Google’a jest dla Ciebie. Zadanie jest proste – namaluj 6 obrazków w mniej niż 20 sekund. Muszą być na tyle realistyczne, by sztuczna inteligencja odgadła co narysowałeś. Uwaga, to uzależnia!

BONUS! Quick Draw 

Content Marketing

Odpręż się

Content Marketing

Mona Lisa?

Dzięki zaproponowanym przez nas narzędziom i stronom, Twoja praca będzie łatwiejsza. Już nie musisz tracić czasu na naukę obsługi programów do grafiki czy żmudne rozmyślania nad tematami. Zamiast tego możesz się skupić na tworzeniu ciekawych, wartościowych treści, które porwą tłumy!

autor: Justyna Zielonka
Senior Copywriter w Rocket Media

 

Odłóż długopis i poznaj 11 nowych narzędzi do pisania contentu
5 (100%) 6 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]