Jak skutecznie sprzedawać słowem, czyli po co Ci copywriting

Przeczytasz w około: 5 minut
mężczyzna piszący na laptopie

Spis treści:

Współczesny świat jest na tyle angażujący i różnorodny, że nie mamy na co dzień czasu, by myśleć o potrzebnych nam towarach. Dlatego nawet znane każdemu firmy, takie jak McDonald ’s, Ikea czy Nike wydają krocie na kampanie reklamowe. Skąd ludzie mają wiedzieć, że sprzedajesz wysokiej jakości wyroby, skoro nie wspomnisz o nich słowem? Dowiedz się, na czym polega copywriting sprzedażowy.

Czym jest copywriting sprzedażowy?

Słowa odgrywają w handlu ogromną rolę – pozwalają klientom dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie, pobudzają wyobraźnię, kreują pragnienia. Copywriting sprzedażowy istnieje niemal tak długo, jak samo pismo. Starożytni Grecy kształcili się w sztuce pisania skutecznych perswazji, Sumerowie natomiast reklamowali swoje usługi na glinianych tabliczkach.

Copywriting sprzedażowy jest sztuką sprzedawania za pomocą słów. Informacja umieszczona w internecie, prasie czy na opakowaniu produktu może być zwykłym opisem funkcji danej rzeczy lub tekstem, który wyróżnia oferowane dobra w gąszczu podobnych propozycji konkurencji, a w rezultacie skłania do sprzedaży.

osoba pisząca na maszynie

Aby napisać dobry tekst sprzedażowy, należy pozyskać jak najwięcej informacji o:

  • firmie, której produkty zamierzamy reklamować,
  • branży i ofercie konkurencji,
  • samych produktach bądź usługach – szczególnie cenne są informacje na temat wyróżników oferty, na które nie można łatwo trafić w sieci,
  • personach marketingowych, czyli grupie docelowej, jej potrzebach i preferencjach. Dzięki temu możemy celnie dopasować komunikację reklamową do obecnych i przyszłych klientów.
  • oczekiwaniach przedstawiciela marki względem samych tekstów.

Jakie inne warunki powinna spełniać angażująca treść sprzedażowa?

Oto, co powinno wyróżniać dobry coprywriting sprzedażowy

    1. Teksty sprzedażowe mają służyć odbiorcy – właściwa treść powinna odpowiadać na pytania, które mogą się pojawić w głowie klientów po zapoznaniu się z ofertą. Może również opisywać charakterystykę Twoich usług czy produktów – dotyczy to nie tylko podstawowych aspektów oferty, lecz także czynników, które wyróżniają ją na tle podobnych, oferowanych przez konkurencję.

    2. Publikowane treści muszą być zrozumiałe dla odbiorców – język copywritingu sprzedażowego powinien być dostosowany do wiedzy Twoich klientów. Stosowanie specjalistycznej terminologii bez wyjaśnienia trudnych pojęć czy skomplikowana struktura zdań są zdecydowanie niepożądane.

    3. Ważna jest zwięzłość wypowiedzi – rozprawki, eseje i wypracowania zostawmy na lekcjach polskiego. Internauci najczęściej bardzo pobieżnie przeglądają tekst, zaledwie skanując go wzrokiem. Dlatego to ważne, by szybko znaleźli kluczowe informacje zanim stracą zainteresowanie komunikatem.

    4. Treść powinna być przejrzysta – warto pamiętać, że Twoi klienci są narażeni na wiele rozpraszających bodźców, dlatego dobrą praktyką jest stosowanie wyróżników, krótkich zdań pojedynczych oraz dzielenie treści na akapity.

    5. Dobry copywriter unika banalnych, utartych fraz. Stara się znaleźć najlepiej dopasowane wezwanie do działania (ang. Call To Action), które nie będzie uniwersalnym zwrotem-wytrychem, lecz komunikatem ściśle powiązanym z charakterystyką danej marki, produktu czy odbiorcy komunikatu.

    6. Nagłówek i lead powinny pobudzać ciekawość i zachęcać do zapoznania się z resztą artykułu. Dobrym pomysłem jest stosowanie pytań filtrujących, które pełnią rolę analizy potrzeb klientów i kierują do właściwego tematu.

    7. Copywriting sprzedażowy powinien być napisany w sposób sugestywny, językiem korzyści. Pojęcie to czerpie z neuromarketingu, czyli badań wpływu zmysłów na decyzje zakupowe. Reklama musi być zorientowana na potrzeby kupującego i podkreślenie benefitów, jakie otrzyma wraz z zakupem towarów.

    8. Dokładna redakcja tekstu – treść zawierająca literówki, błędy językowe czy stylistyczne przynosi efekt odwrotny od zamierzonego i zniechęca potencjalnych odbiorców.

mężczyzna czytający gazetę

Wpływ copywritingu sprzedażowego na SEO

Teksty powinny być przyjazne nie tylko dla użytkowników, ale również wyszukiwarek, czyli zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO. Dopiero zatroszczenie się o te dwa obszary sprawi, że więcej osób dowie się o Twoich produktach czy usługach i zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty.

Treści SEO powinny być wplecione w sposób naturalny, z dbałością o poprawność językową i występować z właściwą regularnością w całym tekście – to tylko niektóre zasady SEO copywritingu, które należy uwzględnić.

widok z panelu google search console

Potrzebujesz skutecznych treści sprzedażowych?

Połączenie perswazyjnych, atrakcyjnych strukturalnie i treściowo tekstów z solidną pracą w zakresie SEO stwarza idealne warunki do zwiększenia sprzedaży Twoich produktów bądź usług. Właśnie taka idea przyświeca naszym specjalistom od pozycjonowania i content marketingu.

Bez względu na to, czy potrzebujesz treści na Twoją stronę internetową, takich jak teksty blogowe, opisy produktów oraz kategorii, czy zależy Ci na tekstach publikowanych na portalach zewnętrznych bądź w prasie – możesz liczyć na naszą profesjonalną pomoc.

Stworzymy angażujące teksty, które podtrzymają uwagę klientów i zachęcą ich do podjęcia działań, zgodnych z Twoimi oczekiwaniami. Wiemy, jak pisać komunikaty budujące relacje – sprawdź naszą ofertę.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211