Od pewnego czasu niemal na każdym portalu marketingowym pojawiają się wpisy straszące zmianami, jakie wprowadza RODO. W rzeczywistości nie są one aż tak duże, jak mogłoby się wydawać. Mimo to, firmy muszą podjąć pewne przygotowania przed wejściem w życie nowych przepisów. Dotyczy to zwłaszcza obszaru content marketingu.

RODO a content marketing

Czy jest się czego obawiać?

Zgoda na przetwarzanie danych w RODO

Zasada jest prosta: chcesz przetwarzać dane osobowe? Musisz postarać się o zgodę użytkownika. Wiele firm już teraz pyta o pozwolenie, jeśli chce wykorzystywać dane do celów reklamowych oraz w działaniach lead generation. Zdarza się to np. przy zapisach do newsletterów i udostępnianiu darmowych materiałów. Różnica polega na tym, że teraz te zgody będą musiały być archiwizowane. Na dodatek, użytkownik będzie musiał wiedzieć, w jakim celu jego dane będą przetwarzane i przez jaki czas. Dotyczy to także profilowania. Co więcej, podmiot gromadzący dane musi powiadomić użytkownika, czy zamierza przekazywać je osobom trzecim.

Biorąc pod uwagę, jak ważne będzie wkrótce dokładne informowanie o skutkach wynikających z udzielenia zgody, jej zdobycie będzie trudniejsze. Wydaje się to uciążliwe, ale z punktu widzenia generowania leadów, RODO może być też pomocne. Tylko osoby, które rzeczywiście są zainteresowane ofertą, będą dawały pozwolenie na przetwarzanie danych. W rezultacie, będzie ona trafiać do tych leadów, które dają największe nadzieje na konwersję.

Rola content marketingu

Właśnie z powodu obowiązku informacyjnego i większej świadomości użytkowników, RODO to szczególnie duże wyzwanie dla specjalistów od content marketingu. Czekają na nich dwa ważne zadania, od których zależy, czy użytkownicy zechcą przekazywać swoje dane. Pierwszym wyzwaniem będzie tworzenie jeszcze lepszych treści, które wyróżnią firmę na tle konkurencji. Powinny sprawiać, że informacje na stronie zaciekawią użytkownika na tyle, że będzie chciał więcej. Wtedy nawet fakt, że pobranie e-booka jest transakcją wiązaną (wiedza w zamian za dodanie do listy mailingowej) go nie zrazi, a wręcz ucieszy, że będzie na bieżąco z ofertą.

Informowanie użytkownika

Drugie zadanie polega na napisaniu krótkiego tekstu informacyjnego, który:

  • będzie rzetelnie informował o następstwach, wynikających z wyrażenia zgody, zgodnie z wymogami RODO,
  • będzie napisany językiem zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy,
  • przedstawi skutki udzielenia pozwolenia w taki sposób, by nie zniechęcać do tego użytkownika.

Dzięki odpowiednio sformułowanemu komunikatowi, dane z list mailingowych będą należały wyłącznie do osób, które świadomie zgodziły się na przetwarzanie. To oznacza, że kiedy zobaczą w swojej skrzynce maila od Twojej firmy, nie uznają, że to SPAM, tylko sprawdzą, co jest w środku. Czasy beztroskiej dystrybucji treści mijają. Bez profesjonalnego content marketingu, można narazić się na problemy.

Co jeszcze wprowadza RODO?

Poza obowiązkiem informacji, firmy muszą też mieć na uwadze, że użytkownik będzie mieć w każdej chwili prawo do usunięcia danych z bazy. Trzeba też pamiętać, że jeśli cel kampanii został osiągnięty, dane nie mogą być dłużej przechowywane.

Za naruszenie praw wynikających z RODO grożą wysokie kary, co ma stanowić ostrzeżenie dla podmiotów gromadzących informacje. Lepszym motywatorem, zachęcającym do podporządkowania się przepisom, jest fakt, że może to przynieść korzyści firmie. Oczywiście, pod warunkiem, że będzie ona odpowiednio przygotowana. Warto potraktować to jako wyzwanie i szansę na zdobycie większej liczby odbiorców naprawdę zainteresowanych ofertą.

Jeśli szukasz specjalistów, którzy bezpiecznie i profesjonalnie poprowadzą Twoją kampanię content marketingową lub lead generation, skontaktuj się z Rocket Media.

Czy RODO zablokuje działania e-marketingowe?
5 (100%) 2 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






[recaptcha theme:dark]

tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]