Z pewnością zauważyłeś w ostatnim czasie wzrost liczby sklepów przenoszących swój biznes do świata online. Być może sam należysz do grona przedsiębiorców odkrywających e-commerce, albo prowadzisz sklep internetowy od jakiegoś czasu, ale od kilku miesięcy silniej odczuwasz zagrożenie ze strony konkurencji.

Specjalnie dla Ciebie przygotowałam artykuł, który wskaże Ci typowe błędy, które oddalają Cię od sprzedażowego sukcesu. Dowiedz się, jak  zyskać przewagę w biznesie on-line.

1. Nie popadaj ze skrajności w skrajność

Dedykowane rozwiązania, indywidualne podejście, własne metody. Brzmi dobrze, ale czy na pewno dla Ciebie? W dotychczasowej pracy przekonałam się, że tworzenie zupełnie nowego rozwiązania nie zawsze ma sens. 

Tworzenie dedykowanego CMS dla Twoich potrzeb? Może warto skontaktować się z supportem gotowego narzędzia w sprawie pożądanych przez Ciebie funkcjonalności? Projektowanie od zera zupełnie nowego layoutu strony? Niekoniecznie! Warto skorzystać z programów, które oferuje rynek, m.in. Google Optimize czy HotJar, by zweryfikować, w którym miejscu Twoi użytkownicy się zatrzymują lub opuszczają stronę bez podjęcia dalszych kroków. 

Nie wynajduj koła na nowo! Narzędzia dostępne na rynku dają naprawdę szeroki wachlarz rozwiązań, a jeśli chcesz szybko wyprzedzić konkurencję – korzystaj z gotowych metod.

2. Zadbaj o podstawy

Jesteś gotów, by podjąć współpracę ze specjalistami digital marketingu? Zapraszamy! Mimo to, spróbuj najpierw swoich sił. Podstawowe działania z zakresu SEO czy content marketingu to naprawdę nie jest rocket science. Z łatwością znajdziesz wiele materiałów z wytycznymi SEO dla strony czy poradnikami o doborze słów kluczowych. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 15 artykułów o online marketingu w jednym miejscu, dzięki którym na pewno wyciągniesz wnioski, pozwalające zoptymalizować Twój biznes online. Zacznij już dzisiaj.

3. Ewolucja, nie rewolucja!

Szukając rozwiązań, które pomogą zwiększyć konwersję lub ruch na Twojej stronie, nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Nie zawsze konieczne jest wdrażanie zupełnie nowej strony, by poprawić konwersję. Czasem niewielkie poprawki mają znaczący wpływ na wydłużenie czasu spędzonego na stronie przez użytkownika. Jestem zwolenniczką baby steps – wdrażajmy zmiany po kolei, analizujmy, jak użytkownicy na nie reagują i pracujmy nad ciągłą optymalizacją! Czasem nawet pozornie nieistotne elementy stają się czymś kluczowym na ścieżce konwersji. Czy przycisk kontaktu jest wystarczająco widoczny na Twojej stronie? Może warto przeprowadzić test na miejsce filtrów przy liście produktów? Zacznij od tego!

4. Język, moi mili!

eCommerce to przede wszystkim produkty. Tutaj styczność ze sobą mają takie działy jak SEO, copywriting oraz UX. Z pewnością wiesz, że prowadząc sprzedaż online konieczne jest, by Twój asortyment posiadał opis. Jeśli jest taka konieczność, to faktycznie możesz skorzystać z opisów, które udostępnia producent. 

Należy jednak pamiętać, że zarówno Twoi klienci, jak i wyszukiwarki internetowe, cenią sobie treści unikalne (np. blog czy FAQ strony). Pamiętaj, by dodać wyraźny przycisk CTA (wezwanie do działania) oraz przejrzyście opisać korzyści płynące z użytkowania Twoich produktów. Uwierz mi, to nie jest tak, że “tego nikt nie czyta” – treść jest często kluczowym czynnikiem dla decyzji zakupowej.

5. Bądź gotów na wszystko

Czy wiesz, że w 2019 roku liczba kupujących online stanowiła 62% wszystkich badanych internautów (Gemius, Raport E-commerce w Polsce 2019). Raport ten pokazuje też, że wciąż największa liczba zakupów online dokonywana jest przez laptopa – 74%, ale na drugim miejscu plasuje się smartfon z pokaźnym wynikiem 61%. Różnice te z pewnością będą się zacierać, dlatego pamiętaj, by Twoja strona była responsywna i wyświetlała się prawidłowo na wszystkich urządzeniach. 

6. Co o tym myślisz?

Co przekonuje nas do zakupu danego produktu? Na jakiej podstawie wybieramy daną usługę, a nie inną? Najczęściej przyczyniają się do tego rozmowy z bliskimi. Coraz więcej osób deklaruje, że dokonuje zakupów na podstawie opinii, które są zamieszczone w Internecie. 

Popularne również jest również zachowanie ROPO (research online, purchase offline). Użytkownicy szukają informacji oraz wypowiedzi innych online, a docelowy zakup dokonują offline. Jeśli prowadzisz sprzedaż poprzez te dwa kanały – nic strasznego. Jeśli jedynie online – czas pomyśleć nad optymalizacją serwisu, by przekonać użytkownika do dokonania zakupu na stronie, np. poprzez darmową wysyłkę lub zwrot. 

7. Chcę to, co ma konkurencja!

Nie. To nie działa (no… nie zawsze). Staraj wybić się z tłumu, pokazuj swoim potencjalnym Klientom, dlaczego to Ciebie mają wybrać. Nawet jeśli nie jesteś numerem jeden w branży. Rozwiązania, które stosuje Twoja konkurencja nie zawsze sprawdzą się u Ciebie. Stosuj takie metody, by pokazać wartości swojej firmy. Pokazuj mocne strony, być może masz do zaoferowania coś, czego nie ma konkurencja – wykorzystaj to!

Innymi słowy, zrób tak, żeby to Twoja konkurencja mówiła: “chcemy mieć to, co on”.

 

Jeśli masz poczucie, że zrobiłeś już wszystko zgodnie z Twoimi kompetencjami, a wyników nadal nie ma – skontaktuj się z nami, z chęcią udzielimy Ci porady. Razem znajdziemy sposób, by zoptymalizować Twój ecommerce.

Wypełnij brief

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]