SEO-aktualności MARZEC 2019: artykuły 11 i 13, update Google, zmiany wyników

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Czym żył świat SEO w marcu? Przedstawiamy podsumowanie nowości, które wpłyną przede wszystkim na osoby prowadzące strony internetowe i reklamujące się w internecie. Największa zmiana to przede wszystkim przegłosowanie Artykułu 11 i 13, kolejny update algorytmu Google i zmiany wyników organicznych. Przypominamy też nasz ostatni tekst o certyfikacie SSL, czyli sposobie na stronę bezpieczną dla użytkowników.

1. Parlament Europejski przegłosował Artykuły 11 i 13

26 marca została przegłosowana unijna dyrektywa, która zapowiada przeniesienie pełnej odpowiedzialności za udostępniane materiały z użytkownika na serwis, w którym są one dodawane. Kolejną głośną inicjatywą jest wprowadzenie tzw. podatku od linków, czyli “ancillary copyrights”. Jest to opłata, którą na rzecz oryginalnego wydawcy miałyby zapłacić serwisy lub wyszukiwarki, prezentujące jakiekolwiek odwołania do jego tekstów. (Źródło)

 

2. Marcowy update algorytmu Google

Zgodnie ze stanowiskiem samego Google, nie jest to największa aktualizacja algorytmów jaka do tej pory ujrzała światło dzienne, ale ma mocny wpływ na widoczność wielu serwisów m.in. z branży finansowej. Celuje również w strony, które zostały zbyt mocno potraktowane poprzednimi aktualizacjami, bądź pomimo unikatowych treści nie były wcześniej doceniane.

Tweet Google informujący o aktualizacji algorytmu

Google poruszyło temat na Twitterze, gdzie odwołało się do swoich innych tweetów, zawierających więcej informacji na temat oficjalnych wytycznych. (Źródło)

 

3. Certyfikat SSL – czym jest i dlaczego jest taki ważny

Na naszym blogu pojawiła się publikacja dotycząca certyfikatu SSL. Tłumaczymy w niej dlaczego jego wdrożenie jest tak istotne, wyjaśniamy zasady działania oraz mówimy trochę o historii kryptografii i kulisach wprowadzania szyfrowanych połączeń w internecie.

Certyfikat SSL to obecnie ważny element stron internetowych

Zachęcamy do przeczytania artykułu na naszym blogu: https://rocketmedia.pl/blog/seo/wdrozenie-ssl/

4. Zmiany w wynikach organicznych

W marcu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najmocniej odczuwalne były na początku oraz w połowie miesiąca. Główne odchylenia przypadają na dni 1-2 marca oraz 12 (update algorytmu Google), 13 i 14 marca:

Zmiany w SERP – google.com / desktop – Marzec 2019

W przypadku wyników na urządzeniach mobilnych zmiany były odnotowywane analogicznie do zmian w wynikach organicznych dla urządzeń stacjonarnych, jednak z zachowaniem większej amplitudy:

Zmiany w SERP – google.com / mobile – Marzec 2019

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211