Spis treści:
Jedną z istotniejszych zmian, jakie zajdą w kampaniach Google Ads w 2023 roku, jest usunięcie rozwiązania grup podobnych odbiorców. Od maja ma być ono niedostępne w ustawieniach nowych kampanii, a od sierpnia ma zniknąć całkowicie. Na ten moment nie wiadomo, co otrzymamy w zamian, jednak wiemy już m.in. jakie zalecenia będą rekomendowanie optymalizacji kampanii Google Ads. Wśród nich znajdują się m.in.:
Oto najważniejsze nowości i zmiany, jakie zaszły w Google Ads w 2023 i pod koniec 2022 roku.
Od 1 stycznia 2023 roku wydatki zaliczane do realizacji celu Zdobądź więcej klientów będą obejmowały wyłącznie wydatki od nowych reklamodawców w Google Ads. Wynika z tego, że aby spełnić nowe wymagania należy aktywować nowe konto Google Ads lub wznowić aktywność konta po co najmniej 182 dniach jego zawieszenia.
Google będzie skanować konta nowych reklamodawców maksymalnie przez 21 dni, ma to na celu sprawdzenie, czy spełniają one stawiane wymagania. Po zweryfikowania i zakwalifikowaniu kont do udziału w celu Zdobądź więcej klientów, wyświetlą się one w panelu programu Rewards. Oprócz tego, wraz ze zdobywaniem większej liczby punktów za osiągane cele, użytkownicy będą otrzymywać dostęp do bardziej szczegółowych raportów.
Tworząc kampanie Google Ads należy najpierw dodać wybrane kierowanie – dopiero po spełnieniu tego warunku pojawi się możliwość wyłączenia kierowania zoptymalizowanego. Jeżeli w czasie tworzenia kampanii nie zostanie dodane żadne kierowanie, wówczas opcja kierowania zoptymalizowanego pozostanie automatycznie włączona.
Od 19 stycznia 2023 r. zaszły zmiany w automatycznie stosowanej rekomendacji Usuń zbędne słowa kluczowe, dzięki której Google ma możliwość usuwania słów kluczowych, jeżeli uzna on, że znajdują się one w tym samym typie dopasowania dla zapytań w danej grupie reklam, w celu zwalczania nadmiarowości. Nowości dotyczą zmiany definicji rekomendacji na typy dopasowania krzyżowego. Pozwoli ono dopasowywać wyrażenia na rzecz słowa kluczowego w dopasowaniu przybliżonym w danej grupie reklam.
Po wygaśnięciu rozszerzonych reklam tekstowych pojawiła się możliwość, aby inteligentne reklamy Google Ads zawierały elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Inteligentne reklamy będą mogły zawierać najwyżej 15 nagłówków i 4 opisy. W jednej kampanii będzie można utworzyć maksymalnie 3 tego typu reklamy.
Od 30 grudnia 2022 roku testowana jest nowa wersja kreatora kampanii Google Ads. Nie ma w niej możliwości utworzenia dynamicznych reklam Google. Opcja ta jest możliwa w wyszukiwarce DSA, gdzie można utworzyć kampanię bez słów kluczowych, a następnie w ustawieniach wybrać funkcję reklam DSA w odpowiedniej grupie reklam.
Przeczytaj także o kampanii płatnej Performance Max
Nowości i trendy w optymalizowaniu reklam Google Ads nieustannie wpływają na proces tworzenia kampanii. Dlatego, licząc na skuteczność i opłacalność działań, najkorzystniej jest skorzystać z usług agencji, w której szeregach zatrudniony jest specjalista PPC – świadomość zmian, znajomość zagadnienia i doświadczenie to najskuteczniejszy sposób na to, jak zarabiać na Google Ads.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211