Jak pisać reklamy Google Ads

Przeczytasz w około: 6 minut

Spis treści:

Stworzenie skutecznych reklam Google Ads, które będą dobrze konwertować i przełożą się na zwiększenie grona Twoich klientów, nie jest prostym zadaniem. Hasła Google Ads, które mają zachęcić odbiorcę do skorzystania z Twojej oferty, muszą każdym słowem wzbudzać zainteresowanie i wyróżnić Cię wśród konkurencji. Chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć efektywne i oryginalne treści pod popularne Adsy? Sprawdź nasz krótki poradnik.

Czym są i jak działają Google Ads?

Google Ads to system reklamowy, który działa od 20 lat i polega na wyświetlaniu w wyszukiwarce sponsorowanych linków reklam. Linki tworzy się poprzez odpowiednie dobranie słów kluczowych, które po wpisaniu w wyszukiwarkę Google, wyświetlą sponsorowaną witrynę, lub poprzez dobór stron internetowych, które będą pokazywać Twoją reklamę.

W 2018 roku Google Ads zyskały nowy przydomek, wcześniej były znane pod pojęciem Google Adwords. Oprócz kluczowej zmiany nazwy, cały pakiet reklamowy został unowocześniony, a klienci dostali do dyspozycji szereg nowych funkcji.

Google Ads – podstawowe pojęcia dotyczące reklamy sponsorowanej

Aby móc lepiej zrozumieć zasadę działania reklam sponsorowanych oraz poznać możliwości, jakie dają, konieczne jest poznanie podstawowej terminologii używanej przy reklamie internetowej. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się „poruszać” w świecie Google Ads, a dodatkowo dowiesz się, z czego powinna się składać efektywna reklama.

Reklama PPC

To popularny model rozliczenia kampanii linków sponsorowanych Google Ads. PPC to skrót pochodzący z angielskiego Pay Per Click. W praktyce oznacza to, że firma zlecająca reklamę płaci tylko w momencie, gdy potencjalny klient kliknie w odnośnik. Reklamy PPC często też nazywane są CPC – Cost Per Click.

CTR – współczynnik klikalności

CTR to kolejny angielski skrót, który oznacza Click Through Rate. To procent unikalnych kliknięć w Twoją reklamę w stosunku do ogólnej liczby wyświetleń w trwającej kampanii. Im jest większy, tym lepiej. Pozwala kontrolować, jak Twoja reklama oddziałuje na klientów i jak ich angażuje.

CTA, czyli wezwanie do działania

CTA (Call To Action) to jeden z niezbędnych elementów każdego tekstu reklamy. Wezwanie do działania stanowi bezpośredni zwrot do klienta, który ma go zachęcić do podjęcia akcji, np. “dowiedz się więcej” lub “wypełnij formularz”.

Google Ads – jak powinny wyglądać reklamy?

Techniczna strona tworzenia haseł

Teraz, kiedy znasz już terminologię obowiązującą w reklamie online, możesz dowiedzieć się więcej na temat technicznej strony tworzenia treści kampanii PPC.

W oparciu o słowa kluczowe do każdego z nich przygotowuje się 3 indywidualne nagłówki, liczące do 30 znaków oraz 2 oddzielne opisy po 90 znaków każdy. Uwaga, liczą się też przecinki oraz spacje.

Jeśli opis lub nagłówek będą dłuższe, system Google odrzuci treść. Do stworzenia takich tekstów warto więc wykorzystać excela, który automatycznie zlicza znaki za Ciebie.

Nagłówki i opisy w Google Ads

Nagłówki w Google Ads są najważniejszym elementem. Powinny zawierać esencję przekazu oraz słowo kluczowe. Na szczęście, frazy SEO mogą być poddane delikatnym modyfikacjom np. deklinacji. Istotne informacje należy umieścić w 1 i 2 opisie reklamy oraz 1 nagłówku. Czasem fraza zawierająca słowo kluczowe jest za długa, należy ją wtedy rozbić na dwa spójne nagłówki, które razem będą tworzyły całość.

Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie trzech wersji reklamy dla tego samego produktu czy usługi. Dzięki temu hasła będą automatycznie się rotować, zapewniając lepsze wyniki – ludzie mogą różnie reagować na różne kreacje językowe, warto dać im szansę zetknąć się z kilkoma wersjami. Dodatkowo, istnieje możliwość tworzenia elastycznych tekstów reklamowych w sieci wyszukiwania, gdzie możemy dodawać więcej nagłówków i opisów, a system składa z nich jedną całość.

Mimo że użytkownicy szukając interesujących ich haseł nie używają polskich znaków czy interpunkcji, należy zachować poprawną pisownię z zastosowaniem wszystkich znaków występujących w języku polskim.

Z czego powinny się składać Google Ads – informacje w pigułce

Dobrze napisana reklama Google Ads ma na celu zwrócenie uwagi odbiorcy, zaciekawienie go i nakłonienie do skorzystania z Twojej oferty. Aby tak było, pisząc treści, musisz pamiętać między innymi o:

  • zawarciu słów kluczowych, by Klient miał pewność, że po kliknięciu w link znajdzie to, czego szuka,
  • zawarciu CTA w opisie lub nagłówku, by nakłonić go do podjęcia pożądanego działania,
  • nie używaniu wykrzykników w nagłówkach – dobry copywriter przekonuje słowem, nie interpunkcją,
  • poprawnej formie zdań oraz interpunkcji w opisach i nagłówkach. Wyjątkiem jest sytuacja, w której przygotowany tekst jest strzałem w dziesiątkę, a wraz z użyciem, np. przecinka lub kropki na końcu zdania, przekraczasz ilość dozwolonych znaków. Wtedy wyjątkowo możesz z nich zrezygnować.
  • nie używaniu  sztampowych, popularnych sformułowań, np. profesjonalny, połączenie tradycji z nowoczesnością, najwyższa jakość. Używa ich już Twoja konkurencja, a Ty musisz się wyróżnić. Lepiej opisz konkrety, odwołaj się do danych liczbowych,
  • dbaniu o zgodność treści reklamy z  tym, co widnieje na stronie www, na którą przekierowuje link,
  • dokładnym i jednocześnie prostym opisie produktu bądź usługi. Opis nie może budzić wątpliwości, czego dotyczy reklama,
  • maksymalnym wykorzystaniu ilości znaków. Ma to znaczenie przy wyświetlaniu się reklam na urządzeniach mobilnych. Im więcej napisów, tym większą powierzchnię ekranu telefonu zajmie Twoja reklama, nie pozwalając na zobaczenie konkurencyjnych treści.

Skorzystaj z doświadczenia specjalistów

Przygotowanie efektywnej kampanii reklamowej Google Ads jest czasochłonne. Źle spreparowane treści mogą być przyczyną przepalania budżetu reklamowego, czyli braku widocznych i policzalnych efektów, mimo wejść na stronę. Aby tego uniknąć warto skorzystać z doświadczenia profesjonalnej agencji marketingowej. W Rocket Media nasi specjaliści PPC, SEO oraz dział copywritingu, działają w ścisłej współpracy po to, aby kampanie online przyniosły zakładane efekty.

Jeżeli:

  • chcesz zacząć reklamować swoje produkty lub usługi z wykorzystaniem Google Ads,
  • nie wiesz, czy dobrze konstruujesz treści do swoich dotychczasowych reklam,
  • zauważyłeś, że Twoje dotychczasowe nakłady na reklamy Google nie przyniosły oczekiwanych efektów,

Skontaktuj się z nami, a my zadbamy o Twoje wyniki!

Potrzebujesz pomocy w kampanii Google Ads?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę