Spis treści:
Stworzenie skutecznych reklam Google Ads, które będą dobrze konwertować i przełożą się na zwiększenie grona Twoich klientów, nie jest prostym zadaniem. Hasła Google Ads, które mają zachęcić odbiorcę do skorzystania z Twojej oferty, muszą każdym słowem wzbudzać zainteresowanie i wyróżnić Cię wśród konkurencji. Chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć efektywne i oryginalne treści pod popularne Adsy? Sprawdź nasz krótki poradnik.
Google Ads to system reklamowy, który działa od 20 lat i polega na wyświetlaniu w wyszukiwarce sponsorowanych linków reklam. Linki tworzy się poprzez odpowiednie dobranie słów kluczowych, które po wpisaniu w wyszukiwarkę Google, wyświetlą sponsorowaną witrynę, lub poprzez dobór stron internetowych, które będą pokazywać Twoją reklamę.
W 2018 roku Google Ads zyskały nowy przydomek, wcześniej były znane pod pojęciem Google Adwords. Oprócz kluczowej zmiany nazwy, cały pakiet reklamowy został unowocześniony, a klienci dostali do dyspozycji szereg nowych funkcji.
Aby móc lepiej zrozumieć zasadę działania reklam sponsorowanych oraz poznać możliwości, jakie dają, konieczne jest poznanie podstawowej terminologii używanej przy reklamie internetowej. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się „poruszać” w świecie Google Ads, a dodatkowo dowiesz się, z czego powinna się składać efektywna reklama.
To popularny model rozliczenia kampanii linków sponsorowanych Google Ads. PPC to skrót pochodzący z angielskiego Pay Per Click. W praktyce oznacza to, że firma zlecająca reklamę płaci tylko w momencie, gdy potencjalny klient kliknie w odnośnik. Reklamy PPC często też nazywane są CPC – Cost Per Click.
CTR to kolejny angielski skrót, który oznacza Click Through Rate. To procent unikalnych kliknięć w Twoją reklamę w stosunku do ogólnej liczby wyświetleń w trwającej kampanii. Im jest większy, tym lepiej. Pozwala kontrolować, jak Twoja reklama oddziałuje na klientów i jak ich angażuje.
CTA (Call To Action) to jeden z niezbędnych elementów każdego tekstu reklamy. Wezwanie do działania stanowi bezpośredni zwrot do klienta, który ma go zachęcić do podjęcia akcji, np. “dowiedz się więcej” lub “wypełnij formularz”.
Teraz, kiedy znasz już terminologię obowiązującą w reklamie online, możesz dowiedzieć się więcej na temat technicznej strony tworzenia treści kampanii PPC.
W oparciu o słowa kluczowe do każdego z nich przygotowuje się 3 indywidualne nagłówki, liczące do 30 znaków oraz 2 oddzielne opisy po 90 znaków każdy. Uwaga, liczą się też przecinki oraz spacje.
Jeśli opis lub nagłówek będą dłuższe, system Google odrzuci treść. Do stworzenia takich tekstów warto więc wykorzystać excela, który automatycznie zlicza znaki za Ciebie.
Nagłówki w Google Ads są najważniejszym elementem. Powinny zawierać esencję przekazu oraz słowo kluczowe. Na szczęście, frazy SEO mogą być poddane delikatnym modyfikacjom np. deklinacji. Istotne informacje należy umieścić w 1 i 2 opisie reklamy oraz 1 nagłówku. Czasem fraza zawierająca słowo kluczowe jest za długa, należy ją wtedy rozbić na dwa spójne nagłówki, które razem będą tworzyły całość.
Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie trzech wersji reklamy dla tego samego produktu czy usługi. Dzięki temu hasła będą automatycznie się rotować, zapewniając lepsze wyniki – ludzie mogą różnie reagować na różne kreacje językowe, warto dać im szansę zetknąć się z kilkoma wersjami. Dodatkowo, istnieje możliwość tworzenia elastycznych tekstów reklamowych w sieci wyszukiwania, gdzie możemy dodawać więcej nagłówków i opisów, a system składa z nich jedną całość.
Mimo że użytkownicy szukając interesujących ich haseł nie używają polskich znaków czy interpunkcji, należy zachować poprawną pisownię z zastosowaniem wszystkich znaków występujących w języku polskim.
Dobrze napisana reklama Google Ads ma na celu zwrócenie uwagi odbiorcy, zaciekawienie go i nakłonienie do skorzystania z Twojej oferty. Aby tak było, pisząc treści, musisz pamiętać między innymi o:
Reklamy Google Ads pozwalają dotrzeć do jasno sprecyzowanej grupy odbiorców, co przekłada się na lepszy współczynnik konwersji kampanii marketingowej. Określenie grupy docelowej to jednak dopiero połowa sukcesu dobrej reklamy w internecie – kluczowa jest również sama treść. Skuteczną reklamę Google wyróżniają jej unikatowość, spójność oraz konkretność – stwórz tekst, którym wyróżnisz swoją firmę na tle konkurencji i zwrócisz uwagę na spójne z Twoją marką wartości.
Unikalny przekaz, który wyróżni Cię spośród morza podobnych ofert, zwiększa szanse na to, że użytkownik kliknie właśnie w Twoją reklamę. Dobrze przemyślana i kreatywna treść jasno komunikuje, dlaczego dana oferta jest wyjątkowa, a to może znacząco podnieść skuteczność reklamy Google Ads.
W zależności od rodzaju prowadzonej działalności mogą to być darmowe konsultacje, realizacja zamówienia w dwa dni robocze czy możliwość spersonalizowania produktu.
Reklama Google powinna być zgodna z misją, wizją i wartościami firmy, co buduje zaufanie i lojalność wśród klientów. Używanie odpowiednich zwrotów, tonu, kolorystyki oraz stylu graficznego, które korespondują z resztą materiałów marketingowych, pozwala na stworzenie jednolitego wizerunku marki.
Jedną z głównych misji Twojej firmy jest promowanie ekologicznego stylu życia? W reklamie AdWords wykorzystaj takie hasła jak: “naturalne kosmetyki bez chemii” czy “odkryj naturalne piękno”.
Jasne i zwięzłe komunikaty, które od razu wskazują na korzyści wynikające z oferty, przyciągają uwagę użytkowników i skłaniają ich do działania. Unikaj zbędnych informacji – zamiast tego skup się na najważniejszych zaletach produktu lub usługi. Przykład konkretnego przekazu reklamy Google Ads to: „Laptop Gamingowy XYZ – teraz z 20% zniżką! Szybki procesor Intel Core i7, wysoka wydajność, darmowa instalacja systemu operacyjnego.”
Projektowanie reklamy w Google wymaga również znalezienia i odpowiedniego dopasowania słów kluczowych. Skąd wziąć frazy do reklamy AdWords, które wpłyną na jej wysokie pozycjonowanie? Jednym z najpopularniejszych narzędzi jest Planer słów kluczowych Google.
Odpowiednie dopasowanie fraz do potrzeb kampanii pozwoli na targetowanie reklamy zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Planer słów kluczowych Google to podstawowe narzędzie marketingowe dla każdej firmy, która chce stworzyć skuteczną reklamę Google Ads. Do jego najważniejszych funkcji zaliczają się:
Dobrze dobrana fraza kluczowa to taka, która nie tylko przyciąga uwagę, ale także jest zgodna z intencjami użytkownika. Planer słów kluczowych Google umożliwia znalezienie takich fraz, które idealnie odpowiadają oczekiwaniom Twojej grupy docelowej, np. “pozycjonowanie stron Wrocław”, “serwis samochodów Toyota Warszawa”.
Planer słów kluczowych Google to również cenne źródło inspiracji – szczegółowa analiza umożliwia odkrycie nowych, mniej konkurencyjnych słów kluczowych, które mogą przynieść wysokie wskaźniki konwersji. Dzięki temu narzędziu słowa kluczowe w Google Ads będą spójne zarówno z konkretną kampanią reklamową, jak i ogólną charakterystyką Twojej firmy.
Przygotowanie efektywnej kampanii reklamowej Google Ads jest czasochłonne. Źle spreparowane treści mogą być przyczyną przepalania budżetu reklamowego, czyli braku widocznych i policzalnych efektów, mimo wejść na stronę. Aby tego uniknąć warto skorzystać z doświadczenia profesjonalnej agencji marketingowej. W Rocket Media nasi specjaliści PPC, SEO oraz dział copywritingu, działają w ścisłej współpracy po to, aby kampanie online przyniosły zakładane efekty.
Jeżeli:
Skontaktuj się z nami, a my zadbamy o Twoje wyniki!
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211