Case study:

Cel: wzrost przychodu w sklepu

Branża: e-commerce, odzieżowa

Działania: SEO, AdWords, Facebook, content marketing

Okres: 14 luty – 14 lipca 2017 roku

14 lutego 2017 naszą współpracę poszerzyliśmy o prowadzenie kampanii AdWords. Reklamy wyświetlane są w sieciach wyszukiwania i reklamowej. Ponadto zajęliśmy się tematycznym blogiem dostępnym na stronie sklepu oraz prowadzeniem profilu firmowego na Facebooku, które obejmuje również kampanie reklamowe poprzez Facebook Ads.

Już wyniki pojedynczych działań były imponujące. Jednak połączenie różnych metod okazało się strzałem w dziesiątkę. Liczba wspomaganych konwersji pokazuje, jak istotne jest docieranie do potencjalnych klientów poprzez różne kanały. Jednak najważniejsze jest to, że takie działanie ma przełożenie na rosnący przychód sklepu.

Przychód większy o 70% dzięki SEO

Działania SEO na rzecz opisywanego sklepu prowadzimy od 2015 roku. Jeszcze przed rozpoczęciem działań, analiza wstępna wykazała że strona na przełomie 2014/2015 najprawdopodobniej otrzymała karę od Google w postaci filtra na najważniejsze dla Klienta słowa kluczowe. Wiedzieliśmy też, że w tej sytuacji czeka nas ciężka praca. Po analizie „zdrowia” linków i zgłoszeniu odnośników słabej jakości, udało się powrócić do pozycji sprzed nałożenia kary. Ruch na stronie oraz liczba fraz znajdujących się w TOP10 i TOP50 stale rosła.

 

zmiany w ilosci fraz

Zrzut ekranu: panel narzędzia Semstorm

 

Nadal utrzymujemy taką tendencję i dbamy o stały przyrost wysokich pozycji w Google mających przełożenie na wartościowy ruch. W opisywanym okresie zwiększenie ilości nowych fraz wciąż jest na wysokim poziomie  Duży wpływ na ten stan rzeczy miały działania blogowe, które prowadzimy w oparciu o harmonogram publikacji, trendy, nadchodzące wydarzenia, oraz słowa kluczowe.

przyrost fraz seo

Porównując opisywany okres z tymi samymi miesiącami z poprzedniego roku również widać ogrom pracy włożonej w wypozycjonowanie sklepu. Liczba sesji w porównaniu z 2016 rokiem wzrosła o ponad 86%. Zwiększyła się również ilość nowych użytkowników. Jednak najważniejszy jest wzrost liczby transakcji o 56% oraz zwiększenie przychodu sklepu o 70%. I to jedynie patrząc na wyniki osiągane dzięki samemu SEO!

 

zmiany organic

To pokazuje, jak dużą moc mogą mieć dobrze prowadzone działania SEO w połączeniu z content marketingiem.

Podwojone przychody z AdWords

Koszt AdWords wyniósł 22 798,78 zł i dał przychód wynoszący 98 342,80 zł. Zatem każda wydana na googlowską reklamę złotówka, przyniosła 4 złote przychodu! Ciągle pracujemy nad optymalizacją kampanii oraz zwiększeniem ilości i wartości dokonywanych transakcji. Dobre wyniki skłoniły właściciela sklepu to systematycznego zwiększania budżety na AdWords.

 

wyniki adwords

 

Reklamami Google zajęliśmy się dopiero w lutym 2017 roku. Z tego też powodu osiągane przez nas wyniki porównujemy z okresem, kiedy kampanie AdWords w sieci wyszukiwania prowadził inny podmiot.

Już pierwszy rzut oka na porównanie tych dwóch okresów pokazuje spore różnice. Rocket Media przyczyniło się do wzrostu liczby sesji oraz nowych użytkowników. W porównywanym okresie internauci dokonali 64,17% więcej transakcji, co przyniosło wzrost przychodu o ponad 92,58%. Można powiedzieć, że wręcz podwoiliśmy przychody sklepu z tego kanału.

 

zmiany cpc

Facebook sprzedaje

Wsparciem w kampaniach płatnych były także działania na portalu społecznościowym Facebook. Zwykle jest on postrzegany jako medium wizerunkowe, które nie ma wpływu na sprzedaż. Jednak w przypadku e-commerce można również wykorzystać jego potencjał, by znaleźć nowych klientów. Tak samo było i w niniejszym przypadku.

 

wyniki facebook

 

W opisywanym okresie dzięki działaniom na Facebooku pozyskaliśmy 38 991 sesji, które wygenerowały 322 transakcje składające się na 10 979 zł przychodu. Jak zatem widać –  umiejętnie wykorzystanie i zarządzanie mediami społecznościowymi może wygenerować nie tylko wartościowy ruch, ale także przynieść firmie zyski oraz nowych klientów.

Wzrost przychodu dzięki wielokanałowości

Prowadzone przez nas działania wzajemnie uzupełniały się i wzmacniały swoje oddziaływanie. Przecież nierzadko internauta odwiedza kilkukrotnie stronę, zanim zdecyduje się na zakup. Często zdarza się tak, że na witrynę wchodzi wykorzystując różne kanały.

Przykład: Internauta przed zakupem może wejść do sklepu internetowego np. poprzez reklamę na Facebooku, później szukać informacji w Google o danej firmie lub produkcie, a ostatecznie kliknąć w reklamę AdWords i zdecydować się na kupno. W takim przypadku sprzedaż zostanie zaliczona jedynie do kanału AdWords, choć pozostałe również miały swój udział w pozyskaniu tego klienta.

Całkiem możliwe, że gdyby którejś z tych ścieżek nie było – zdecydowałby się na zakup gdzie indziej. Np. wpisując nazwę produktu, który chce kupić, trafiłby na reklamę innej firmy. Właśnie dlatego w ocenie wartości danej formy promocji warto przyjrzeć się również konwersjom wspomaganym.

Obsługiwane przez nas kanały przyniosły 1 781 konwersji wspomaganych, których wartość wyniosła 236 856,56 zł.

konwersje wspomagane

Na ten wynik złożyły się działania w zakresie SEO, kampanie reklamowe Facebook oraz reklamy AdWords w sieci wyszukiwania i reklamowej. Jak widać spora liczba osób decyduje się na zakup dopiero po kolejnym kontakcie ze stroną. Konwersje wspomagane pokazują nam duży potencjał działań wielokanałowych.

Warto zatem przyjrzeć się, w jakim  stopniu poszczególne kanały wspierały sprzedaż. Prezentujemy tu jedynie te dane, kiedy określone źródło pojawiło się na ścieżce zakupowej, ale ostatecznie do zakupu nie doprowadziło.

konwersje wspomagane fb

konwersje wspomagane adwords

konwersje wspomagane seo

konwersje wspomagane adwords

Powyższe konwersje wspomagane nie sumują się do wartości wskazanych wcześniej. Oznacza to, że różne kanały mogły jednocześnie występować na jednej ścieżce sprzedaży. Taka sytuacja będzie miała miejsce np. w sytuacji, gdy ktoś po kliknięciu w reklamę na FB (i braku zakupu), później wchodzi na stronę poprzez reklamę AdWords, a następnie przez wyniki organiczne. Jak widać – takie sytuacje mają miejsce. Właśnie dlatego należy dbać o promocję firmy poprzez różne kanały.

Podsumowanie

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji. SEO i PPC (w tym FB) wzajemnie się przenikają, wzmacniają i uzupełniają. Jednocześnie dochód oparty na kilku kanałach jest bardziej stabilny i mniej podatny na zawirowania związane z wprowadzaniem jakiś zmian w obrębie którejś z tych dziedzin. Tak mogłoby być chociażby podczas aktualizacji algorytmu Google lub wejścia na rynek nowego podmiotu, który mocno podniósłby stawki reklamowe.

Jednak taka wielokanałowość wymaga zgranego zespołu, którego członkowie specjalizują się w różnych zagadnieniach marketingu internetowego. Do promocji opisywanego sklepu zaangażowani byli specjaliści:

  • SEO,
  • PPC (AdWords oraz FB),
  • UX.

Połączenie ich wiedzy i doświadczenia pozwoliło na osiągnięcie powyższych wyników. Ten zespół może pracować również nad sukcesem Twojej strony.

Autor: Marlena Kuzdra (Marketing Analyst)

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z AdWords
5 (100%) 6 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl