Case study:

cel: większy ruch na stronie

branża: turystyka

okres współpracy: 2 lata

działania: SEO + okresowe PPC

Ruch na stronie: analiza

Wysokie pozycje w Google nigdy nie są dla nas celem samym w sobie. Choć dobrze jest widzieć, jak strony naszych Klientów osiągają coraz lepsze wyniki w wyszukiwarce, zdajemy sobie sprawę, że to wszystko powinno mieć również odzwierciedlenie w innych kwestiach.

ruch na stronie po 1 roku

Porównanie ilości sesji z roku przed współpracą (pomarańczowa linia) z pierwszym rokiem współpracy z Rocket Media (niebieska linia)

Jednym z postawionych przed nami wyzwań było zwiększenie ruchu na stronie firmy z branży turystycznej, a więc mocno konkurencyjnej. Współpracę zaczęliśmy w połowie grudnia 2014 i już po pierwszym roku obserwować można było zwiększoną liczbę sesji.

Dzięki działaniom SEO kilkukrotnie zwiększyła się liczba sesji oraz nowych użytkowników na stronie już w pierwszym roku współpracy z Rocket Media. Pozytywne zmiany obserwowaliśmy także jeśli chodzi o liczbę nowych użytkowników oraz średni czas trwania sesji. Zmniejszony został natomiast współczynnik odrzuceń, co pokazuje na dobre dobranie pozycjonowanych fraz oraz innych działań online.

tabela ruchu na stronie

Porównanie danych odnośnie wejść organicznych z Google z roku przed współpracą (pomarańczowa linia) z pierwszym rokiem współpracy z Rocket Media (niebieska linia)

Natomiast po dwóch latach współpracy osiągnęliśmy wzrost o ponad 1651% pod względem ilości sesji oraz o niemal 1882% więcej nowych użytkowników. Ponadto o 10% zwiększył się średni czas trwania sesji, a współczynnik odrzuceń zmalał o niemal 16%. Co ciekawe – zmiany są widoczne nawet w okresie, kiedy na stronie nie były prawidłowo podpięte kody Google Analytics (wyraźny „dołek” na poniższym wykresie). Widoczny jest też stały wzrost ilości sesji wraz z upływem czasu od podpisania współpracy.

ruch na stronie po 2 latach

Porównanie ilości sesji z roku przed współpracą (pomarańczowa linia) z drugim rokiem współpracy z Rocket Media (niebieska linia)

Dodatkowe korzyści

Co równie ważne – bezpłatne wyniki wyszukiwania wspomagały konwersję (czyli uzyskanie celu biznesowego) w ponad 35%. Oznacza to, że aż 35% osób najpierw znalazło stronę naszego Klienta w wyszukiwarce, a później (w ciągu 30 dni) na nią wróciły i zrealizowały cel. Takie osoby mogły zapisać sobie stronę w zakładkach, zapamiętać jej adres lub znaleźć informację na jej temat gdzie indziej. Jednak w 35% takich przypadków, pierwszy kontakt z ofertą naszego Klienta był dzięki wynikom wyszukiwania. Pozycjonowanie ma zatem realny wpływ nie tylko na liczbę osób przeglądających stronę, ale także na faktyczną sprzedaż.

Podsumowanie:

Większy ruch na stronie to jedno z potwierdzeń prawidłowo prowadzonych działań w wyszukiwarce. Na potrzeby tego opracowania zbadaliśmy jedynie wpływ wyników organicznych na ruch na stronie naszego Klienta. Podobnie efekty daje połączenie działań SEO z płatnymi kampaniami AdWords (PPC). Zwiększenie liczby sesji oraz nowych użytkowników, a także malejący współczynnik odrzuceń wskazują na prawidłowe dobranie pozycjonowanych słów kluczowych. Wszystkie te czynniki mają duży wpływ na większą sprzedaż poprzez stronę naszego Klienta. Warto zaznaczyć, że na uzyskanie powyższych wyników miała wpływ również stała optymalizacja serwisu oraz dobra współpraca z Klientem.

Autor: Marlena Kuzdra (Marketing Analyst)
 

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat lub zbadać potencjał swojej strony? Napisz do nas!

Zwiększenie ruchu na stronie
5 (100%) 1 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl