Analiza sytuacji serwisu przed podpisaniem umowy

 

Serwis internetowy poddany został analizie zgodnie z wytycznymi Google. W celu zwiększenia widoczności strony, zalecono wprowadzenie między innymi następujących zmian:

  • prawidłowe uzupełnienie Tag title oraz Metatag description,
  • podpięcie profili Social Media, ponieważ w nowoczesnym SEO odgrywają one dużą rolę,
  • przebudowanie treści w celu uniknięcia duplikacji,
  • zniwelowanie błędów w kodzie HTML,
  • redukcję adresów URL strony.

Poniżej na rysunku 1 przedstawiono słowa kluczowe wraz z pozycjami, na których wyświetlał się serwis w Google.

case study rocket media 1

Rysunek 1 Pozycje zajmowane przez serwis na wybrane słowa kluczowe 
- początek współpracy rok 2014.

Widoczność serwisu klienta na interesujące słowa kluczowe w Google w momencie zawierania umowy była bardzo niska. Spośród 15 fraz, tylko dwie były na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Analiza sytuacji obecnej serwisu

 

Zastosowanie się do wytycznych przeprowadzonego audytu oraz skutecznie zrealizowany proces pozycjonowania pozwolił osiągnąć nam wysokie wyniki w Google (rysunek 3). Poprawie uległa również widoczność serwisu, co przyczyniło się do zwiększenia ilości zapytań o produkt i usługi klienta.

W porównaniu do stanu z grudnia 2014 roku, w czerwcu 2015 aż 7 fraz było w TOP 10, z czego 3 w TOP 5 (rysunek 2).

 

case study Rocket Media

Rysunek 2 Pozycje zajmowane przez serwis na wybrane słowa kluczowe 
- stan na dzień 01.06.2015

case study rocket media 3

Rysunek 3 Pozycje zajmowane przez serwis na wybrane słowa kluczowe 
- stan na dzień 24.03.2016

Na dzień 24.03.2016 z 15 słów kluczowych, które klient chciał mieć na wysokich pozycjach, 11 jest w TOP 10, z czego 8 w TOP 3. Daje to bardzo dobry wynik, nawet pomimo wprowadzenia przez Google następujących zmian:

  • tzw. Mobilegeddon – modyfikacja, po której roboty Google przyjaźniej patrzą na strony dostosowane do urządzeń mobilnych (22.04.2015),
  • aktualizacja algorytmu, skutkiem której było obniżenie pozycji stron o niskiej jakości (03.05.2015),
  • aktualizacja weryfikująca treść i jakość stron Panda 4.2 (17.07.2015).

 

case study Rocket Media

Rysunek 4 Liczba słów kluczowych w TOP 10 
– stan na dzień 24.03.2016

Podsumowanie

 

Działania prowadzone przez zespół specjalistów Rocket Media skupiają się nie tylko na pozyskiwaniu linków do strony. Jesteśmy firmą, którą na rynku wyróżnia kompleksowe podejście do trudnego tematu, jakim jest pozycjonowanie oraz świeży, ciągle rozwijany system pracy z klientem. Nasza praca zaczyna się już w momencie doboru słów kluczowych, dlatego kładziemy duży nacisk na wnikliwą ich analizę i wybór pod kątem korzyści biznesowych klienta.

Dużą uwagę przykładamy do samego wyglądu serwisu, tak aby był on przyjazny zarówno wyszukiwarkom, jak i użytkownikowi. Dlatego ważnym aspektem jest wzajemna współpraca i zrozumienie między pozycjonerami a programistami oraz opiekunami strony internetowej klienta. Jej mierzalne efekty można zobaczyć w przedstawionym raporcie.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio