Jak wiadomo kalifornijska firma odpowiedzialna za Google Maps nie ma sobie równych. Ich monopol na rynku ma sprawia, że konkurencja w postaci Binga czy Nokii HERE nie zagrozi im nawet po wprowadzeniu reklam… Tak. Dokładnie chodzi o reklamy w mapach. Jak się okazuje nie jest tak źle i nie mamy czego się obawiać. O reklamach w Google Maps słów kilka poniżej.

Trudny proces wprowadzenia zmian…

Jak się okazuje wprowadzenie zmian do usługi, z której korzysta ponad miliard użytkowników w ciągu miesiąca nie jest łatwą sprawą. Jak zostało już wspomniane Google Maps nie ma sobie równych i wprowadzenie reklam nie powinno odstraszyć użytkowników korzystających z usługi. Jakby nie patrzeć to najlepsza i najbardziej kompletna usługa ze wszystkich na rynku.

Reklamy w mobilnych mapach Google

Reklamy w mobilnych mapach Google

Należy zauważyć, iż na chwilę obecną reklamy zostały wprowadzone tylko i wyłącznie na urządzenia mobilne. Nie należy więc panikować, iż reklamy „zawładną ekranem” naszego smartfona. Z uzyskanych informacji wynika, iż będą one zajmować tylko dolną krawędź ekranu tylko w przypadku wyszukiwania określonych miejsc. I tak firma, która wykupiła sobie miejsce w danej kategorii tam też się pojawi. Ważnym odnotowania jest fakt, iż kliknięcie w taką reklamę nie przeniesie nas na stronę docelową lecz rozwinie się funkcjonalna nawigacja. Będziemy mieli przy tym możliwość oznaczenia gwiazdką czy udostępnienia.

Reklama na mapach i jej rozliczanie

Tutaj nie jest zaskoczeniem, iż reklama będzie rozliczania w systemie CPC (tj. cost per click) czyli, że będziemy płacić jedynie za kliknięcia a nie wyświetlenia.

Podsumowując Google w subtelny sposób będzie prezentowała sponsorowane firmy pokazując je tylko wtedy kiedy zajdzie taka potrzeba. Więcej informacji na temat reklamach w mobilnej wersji Google Maps możecie znaleźć na oficjalnym blogu Google’a.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio