Choć reklama w Google może pochłonąć krocie, to wcale nie chodzi w niej o to, by wydać dużo. Sukcesem jest stworzenie takiej strategii reklamowej, która przyniesie zyski przewyższające koszty promocji. I to bez względu na to, ile zdecydujesz się zainwestować. Poniżej 4 najważniejsze kwestie, które mają decydujący wpływ na skuteczność reklamy AdWords.

1.      Reklama w Google ma realizować Twoje cele

reklama cel

Przede wszystkim zastanów się, jakie skutki ma przynieść planowana przez Ciebie kampania. Jakie są Twoje cele biznesowe? Czy możesz je osiągnąć za pomocą promocji w wyszukiwarce? I najważniejsze – w jaki sposób zamierzasz je mierzyć? Oczywiście możesz wystartować bez tego. Jednak skąd będziesz wiedział, czy jest to dla Ciebie korzystne i jakie zmiany warto wprowadzić? Ustal zatem mierzalne cele, które można śledzić za pomocą statystyk Google. Regularnie analizuj te dane i gdy trzeba – wprowadzaj zmiany.

2.      Przelicz koszty

liczydło

Im więcej jesteś skłonny przeznaczyć na reklamę w Google, tym najprawdopodobniej lepsze wyniki osiągniesz. Pod dwoma warunkami: kampania będzie dobrze zoptymalizowana, a Ty będziesz docierał do swojej grupy docelowej. Pamiętaj przy tym, że reklamy w AdWords kupuje się poprzez licytację. Sztuką jest, by zaproponować na tyle dużo, aby wygrać, ale nic ponad to. I właśnie tym w dużej mierze zajmują się specjaliści PPC.

Natomiast do Ciebie należy ustalenie celu (może ich być kilka) oraz to, ile jest on dla Ciebie wart. Taka informacja pozwoli prawidłowo ustalić stawkę, która będzie gwarantowała zwrot zainwestowanych w promocję pieniędzy.

3.      Ustal słowa kluczowe

klucz w reklamie

Kolejnym punktem jest odpowiednie dobranie słów kluczowych. To od nich zależy, kto zobaczy Twoją reklamę. Koniecznie jest podzielenie ich na różne kampanie oraz grupy reklam. Dzięki temu łatwiejsza będzie ich analiza oraz dalsza optymalizacja. Pamiętaj, że dopracowanie kampanii może zająć nieco czasu. Im dłużej ona trwa – tym więcej można nauczyć się o Twoich potencjalnych klientach i tym trafniej do nich docierać.

Daj sobie zatem czas na ulepszanie prowadzonej kampanii. I nigdy nie przestawaj wprowadzać do niej zmian. To, co działało pół roku temu, teraz może nie być najlepszym rozwiązaniem. Trendy zmieniają się także w wyszukiwarce, internauci zaczynają używać innego języka i szybko się nudzą. Bądź zawsze na bieżąco i sprawdzaj, co będzie skuteczne akurat dzisiaj. Reklamy AdWords nie można ustawić tak, by raz zoptymalizowana działała i przynosiła korzyści przez długie lata. Równie ważną kwestią jest miejsce, do którego będziesz kierował osoby zainteresowane reklamą, ale to zagadnienie wymaga osobnego artykułu.

4.      Linki sponsorowane to nie wszystko

paleta

Warto wiedzieć, że reklama w Google to nie tylko linki tekstowe na samej górze wyników wyszukiwania. Twoja firma może być promowana poprzez reklamy graficzne pojawiające się zarówno w samej wyszukiwarce, jak na różnorodnych stronach wchodzących w skład sieci Google Display Network. Google to także reklama widoczna na YouTube, mapach Google oraz w Gmail.

Warto również i SEO traktować jako formę promocji. Choć wypozycjonowanie strony zajmuje więcej czasu niż wykupienie reklamy w AdWords, to jednak efekty będą utrzymywać się przez dłuższy okres, a zainwestowane pieniądze powinny przełożyć się na wzrost osiąganych celów. Zwłaszcza że bardzo często równoczesne prowadzenie działań SEO i PPC prowadzi do wzajemnego wspierania się konwersji uzyskiwanych poprzez oba te kanały.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl