SEO i AdWords to dwa różne podejścia do zagadnienia reklamy, skoncentrowanej wokół wyszukiwarki internetowej, a konkretnie wyszukiwarki Google, która jako jedyna dociera do prawie wszystkich użytkowników (a więc potencjalnych klientów z punktu widzenia reklamy) Internetu.

Czym różni się podejście pozycjonowania SEO od podejścia AdWords? Przede wszystkim tym, że AdWords to typowe, w pewnym sensie tradycyjne reklamy. Tutaj reklamodawca płaci za umieszczenie linków do swoich stron i produktów, aby potem czerpać z tego profit w postaci nowych odwiedzin od użytkowników. Reklamy tego typu pojawiają się na liście wyników wyszukiwania Google na samym jej początku, na końcu, a także w umieszczonym obok panelu. Oczywiście nadal większą część wyników wyszukiwania zajmują wyniki “nieopłacone”. I to właśnie na pozycji wśród tych wyników skupia się podejście drugie – pozycjonowanie SEO.

Główną zaletą AdWords jest przede wszystkim przewidywalność wyników oraz natychmiastowość działania. Płacisz – masz, reklama pojawia się natychmiast u odpowiednich (według algorytmów Google i słów kluczowych) odbiorców. Warto nadmienić, że opłaty dotyczące publikacji reklam zależą od ilości kliknięć w reklamy. Przewidywalność polega natomiast na braku spontanicznych zmian w skuteczności kampanii, co wynikać może ze zmian w algorytmach Google, dotyczących… pozycjonowania. Wielu specjalistów SEO obawia się wszelkich “nowości” w wyszukiwarce Google właśnie ze względu na coraz surowsze algorytmy, filtrujące bezwzględnie strony w poszukiwaniu spamu czy ogólnie bezwartościowej treści. Gdy klient korzysta z AdWords, algorytmy Google nie są mu straszne. Niemniej – musi płacić. AdWords to więc rozwiązanie dla wygodnych, których zwyczajnie “stać”.

SEO, choć też może być dla danej firmy kosztowne, zależy głównie od umiejętności specjalisty lub od skuteczności całej firmy, zajmującej się pozycjonowaniem. Koszty takie są jednak opłacalne w dłuższej perspektywie – wartość budowanego zaplecza, a także dbałość o zawartość strony, dostarczanie aktualnych treści, a także profile na portalach społecznościowych to wartość trwała, która nigdzie nie “ucieknie”, w przeciwieństwie do reklam AdWords, które znikną z wyników wyszukiwania w momencie, w którym klient przestanie płacić Google.

Każde z rozwiązań, SEO i AdWords, ma swoje wady i zalety, a także dopasowane jest do innych wymagań. Czasami zamiast doraźnej reklamy, przyda się dłuższa kampania i budowa struktury całego marketingu internetowego firmy. I wtedy pozycjonowanie okaże się wyborem zwycięskim.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio