Chcecie uatrakcyjnić wyniki wyszukiwania? Nic prostszego. W poniższym artykule dowiecie się czym są Rich Snippets, na czym polegają oraz jak je wykorzystać i zaimplementować. 

Rich Snippets? A co to?

Rich Snippets w najprostszym tego słowa znaczeniu to dodatkowe informacje, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Mogę one występować w postaci tekstu czy grafiki. Dodatkowe informacje takie jak cena, dostępność czy średnia ocena danego produktu. Wykorzystanie rich snippets obrazuje poniższy obrazek:

Przykład Rich Snippets

Przykład Rich Snippets

Snippets możemy wykorzystać m.in na stronach z :

  • przepisami kulinarnymi gdzie wykorzystamy np.  zdjęcia przepisu i oceny przepisu
  • rezerwacjami hotelów gdzie wykorzystamy np. średnią oceny hotelu, zakres cen czy ilość gwiazdek
  • wydarzeniach gdzie wykorzystamy np. miejsce wydarzenia, datę czy link do zakupu biletów
  • blogami gdzie wykorzystamy np.  zdjęcie autora oraz imię i nazwisko

Zalety Rich Snippets

Korzyściami wynikającymi z wykorzystywania może być m.in. przyciąganie uwagi użytkowników do naszych wyników wyszukiwania. Może to spowodować, że nawet mimo niższej pozycji możemy uzyskać porównywalną w niektórych przypadkach większą ilość kliknięć. Prezentowane wyniki wyszukiwania wraz z dodatkowymi informacjami są swego rodzaju wskazówkami dla internautów czego mogą spodziewać się na stronie. Warto zauważyć także, że dzięki rich snippets wzrasta CTR oraz zmniejsza się współczynnik odrzuceń.

Rich Snippets dla witryny internetowej

Istnieją trzy sposoby, standardy organizowania danych. Zaliczamy do nich mikroformaty, mikrodane oraz rdf’y. Obecnie skoncentrowano się na mikrodanych co nie oznacza, że Google przestało wspierać pozostałe formaty. Wręcz przeciwnie!

Do budowy rich snippets wykorzystuję się schema.org czyli witrynę, która dokumentuje schematy znaczników wspierane przez współpracujące ze sobą wyszukiwarki tj. Google, Microsoft i Yahoo! W schema.org każdy rodzaj danych lub podmiot może zostać opisany dzięki znacznikom na ich witrynie.

Witryna schema.org

Witryna schema.org

Korzystając ze schematów schema.org musimy koniecznie poznać działanie trzech atrybutów, z których one się składają a mianowicie itemscope, itemprop, itemtype. Poniżej prezentacja zastosowania tych atrybutów do opisania filmu:

Przykład schemat opisu filmu

Przykład schemat opisu filmu

Podsumowując Rich Snippets to jedna z kwestii, którą warto rozważyć projektując stronę internetową. Zastosowanie dodatkowych informacji na pewno nie zaszkodzi a wręcz pomoże zwiększając ruch na stronie. Ważne jest aby pamiętać, że własnie rich snippets to jeden z elementów optymalizacji strony, który jest bardzo ważny, ważniejszy niż same linki. Pamiętajmy o tym! 

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl