Sieć reklamowa Google przez wielu uważana jest za najmniej skuteczny kanał pod względem osiągania konwersji podczas prowadzenia kampanii Adwords. Wynika to z faktu jej pierwotnego przeznaczenia, czyli zwiększania zasięgu oraz budowania świadomości marki. Wielu docenia ją za możliwości, jakie daje remarketing. Dziś jednak poruszę kwestię wyświetlania bannerów w zależności od wcześniej ustalonego kierowania.

Potencjał jest ogromny – 90% użytkowników Internetu na świecie jest w zasięgu sieci reklamowej, która dociera do nas zewsząd i w każdej postaci. Mówimy przecież nie tylko o witrynach WWW czy blogach, ale także o mailach, nagraniach wideo i aplikacjach. Jak w takim razie wykorzystać ogromny potencjał sieci reklamowej i przełożyć to na wyniki w Google Adwords? Mam na to kilka sposobów.

1. Kampania DSK

slowa kluczowe

Stosunkowo nowa możliwość w Adwords (około rok), czyli Display Select Keyword. Polega na kierowaniu w sieci reklamowej tylko po słowach kluczowych. Reklamy wyświetlają się jedynie na tych stronach internetowych, aplikacjach i filmach, które są powiązane z wcześniej wybranymi frazami.

Jest to tak zwane kierowanie na treść, dzięki czemu jest ono zawężone i bardziej konkretne. Daje to większe szanse na lepsze dostosowanie naszej treści do odbiorcy. Strony internetowe, na których będą wyświetlane reklamy są przecież powiązane z naszymi frazami. Co ciekawe – tego typu kierowanie jest w stanie wygenerować niemal 30% więcej konwersji niż tradycyjna kampania GDN!

siec_reklamowa_rocket_media_1

Aby z tego skorzystać należy w ustawieniach Adwords, podczas konfigurowaniu kampanii i po dodaniu słów kluczowych, ustawić opcję kierowania na „treść”. Dobrą praktyką jest także wybór haseł kluczowych, które konwertowały już wcześniej np. z sieci wyszukiwania.

2. Łączenie kierowania w Google Display Network (GDN)

metody kierowania adwords

Najczęściej popełnianym błędem w kampanii GDN jest kierowanie szerokie i nietrafianie do docelowej grupy odbiorców. Aby zminimalizować to niebezpieczeństwo, konieczne jest łączenie ze sobą różnych metody kierowania. Przykładowo, sprzedając t-shirty, możemy kierować naszą reklamę po zainteresowaniach do Odbiorców na rynku (ROI) „Konfekcja męska” oraz na tematy „T-shirty”. Opcja „Kierowania i stawka” wyciąga część wspólną obu metod, dzięki czemu istnieje większa szansa na większą trafność reklamy.

Jak łączyć kierowanie? Rozwiązań jest wiele. Możemy wykorzystać takie metody, jak słowa kluczowe, miejsca docelowe, demografia czy nieograniczone w zasadzie możliwości tworzenia list w remarketingu. Zwłaszcza ta ostatnia opcja jest często zapominana przy łączeniu metod kierowania, a przecież w łatwy sposób możemy targetować do osób, które były już na naszej stronie oraz spełniają wymagania np. zainteresowań lub oglądają tematyczne strony w Internecie.

siec_reklamowa_rocket_media_2

Przy konfiguracji i łączeniu kierowania AdWords prezentuje nam potencjalne dostępne wyświetlenia, widzimy także graficzne przedstawienie połączenia kierowania. Wynikiem jest określona grupa do targetowania (część wspólna).

3. Dobre praktyki

dobre praktyki reklamy online

Jeśli zależy nam na konwersjach w postaci sprzedaży, raczej nie powinniśmy stosować kierowania listy Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach. Jest to zbyt ogólna lista użytkowników. W takim wypadku lepiej stosować listy ROI, które lepiej sprawdzą się w e-commerce.

Na pewno należy pamiętać o kierowaniu agresywnym:

siec_reklamowa_rocket_media_3

Opcja ta pojawia się, gdy mamy spełnione minimum 15 konwersji. Ta opcja jest automatyczna, co oznacza, ze Adwords automatycznie rozszerza nasz zakres kierowania i wyszukuje miejsca docelowe w sieci reklamowej, których koszt na jednego klienta mieści się w ustalonych granicach. Nie zalecam korzystać z kierowania konserwatywnego. Można je ewentualnie wykorzystać, gdy mamy problem z wyklikaniem naszych dziennych budżetów oraz w sytuacji bardzo wąskiego kierowania.

Dodatkowo, zawsze warto wykluczać nietrafne witryny, a konwertujące miejsca docelowe przerzucać do osobnych grup reklam. Oprócz miejsc docelowych, należy wykluczać również słowa kluczowe, aby ograniczyć wyświetlanie się w nietrafnych miejscach.

Sieć reklamowa – jak sprawdzić skuteczność?

skuteczna sieć reklamowa

Sprawdzając skuteczność działań w sieci reklamowej należy wziąć pod uwagę dwie kwestie:

  • konwersje po wyświetleniu oraz
  • raporty ścieżek wielkonałowych w Google Analytics.

Te pierwsze informują nas o tym, czy użytkownicy, którzy widzieli reklamę, ale jej nie klikali, dokonywali później konwersji na naszej stronie. Natomiast konwersje wspomagane, widoczne w ścieżkach wielokanałowych, pozwolą ocenić, czy kanał GDN jest na ścieżce konwersji. Może się bowiem okazać, że nie sprzedaje on bezpośrednio, ale inicjuje sprzedaż. W takiej sytuacji kanał GDN pełni rolę wspomagającą i jest ważnym elementem na ścieżce zakupu. Dobra analiza danych pozwoli ocenić rzeczywistą skuteczność, jaką ma sieć reklamowa.

Autor: Łukasz Gracz, SEM Manager

 

 

Skuteczna sieć reklamowa
5 (100%) 1 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl