Pozycjonowanie, optymalizacja, SEO, SEM, off-page i wiele innych terminów występuje co i rusz w pojawiających się w sieci artykułach szeroko traktujących o stronach www w kontekście wyszukiwarek internetowych. Niestety, w środowisku osób luźno powiązanych z powyższymi tematami, a nawet w środowisku dziennikarskim (gdzie rzetelność jest rzeczą obligatoryjną), dwa główne hasła – pozycjonowanie i optymalizacja nagminnie są ze sobą mylone, lub używane w złym kontekście. Wiele firm oferuje usługę SEO (optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych), ale nadal nie jest jasne, czego dokładnie dany zespół czynności dotyczy…

Istnieje znaczące rozróżnienie pomiędzy pojęciami: pozycjonowanie (znane inaczej off-page), a optymalizacja strony internetowej (on-page). Najprościej różnicę wytłumaczyć można definiując pojęcia w kontekście zakresu i rodzaju wykonywanych czynności, zmierzających do poprawienia pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania.

W przypadku samego pozycjonowania mamy do czynienia z działaniami POZA samą strukturą witryny, a więc głównie z budowaniem silnej bazy linków odnoszących się do naszej witryny. Linki te muszą być wartościowe, powinny pochodzić z tematycznie podobnych stron i najlepiej gdyby zawierały w swojej treści konkretne słowa kluczowe. Zdobywanie linków nie powinno ograniczać sie jednak tylko do dużych stron czy blogów, ale także for dyskusyjnych w Internecie, które poruszają tematykę pozycjonowanej witryny.

Samo hasło optymalizacja, odnoszące się do tematyki pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach, obejmuje swoim zakresem całą dziedzinę działań i strategii, mających na celu takie przystosowanie kodu, struktury i treści strony internetowej do znanych (i nieznanych!) mechanizmów wyszukiwarek internetowych. Owo przystosowanie ma na celu osiągnięcie przez stronę internetową (oraz – co istotne – jak najwięcej podstron do niej należących) jak najwyższej pozycji w zwracanych wynikach wyszukiwania. Znaczenie ma tutaj szereg elementów, takich jak odpowiednie stosowanie fraz (słów) kluczowych w odpowiednich miejscach witryny, tworzenie wartościowych treści przydatnych dla czytelników, a także przystosowanie kodu strony do reguł W3C. Ważne jest także zadbanie o optymalizację czasu wczytywania poszczególnych podstron i szereg innych, drobnych operacji, skutkujących w poprawieniu witryny od strony niewidocznej dla internauty, ale “widocznej” dla robotów wyszukiwarek internetowych.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl