Stało się. Światło dzienne ujrzała pierwsza od prawie dwóch lat aktualizacja algorytmu Google. Czy Pingwin 4.0 to prawdziwa rewolucja w świecie SEO?

 

Choć oficjalny komunikat został wystosowany dopiero 23 września, wahania w pozycjach można było zauważyć już na początku miesiąca. Spadki i wzrosty nie były jednak tak gwałtowne, jak w przypadku poprzednich aktualizacji algorytmu. Taki stan rzeczy może mieć dwa podłoża. Albo Google przestało praktykować drastyczne działania względem pozycjonerów, albo Pingwin nie zdążył jeszcze w pełni rozwinąć skrzydeł. Odpowiedź na to pytanie przyniosą zapewne kolejne miesiące.

Co przynosi Pingwin 4.0?

Google zwraca uwagę na trzy kluczowe zmiany, które wprowadza jego nowy algorytm. Są to:

 

1)      Działanie w czasie rzeczywistym

Wcześniej każda kara pochodząca od Pingwina obowiązywała aż do momentu wprowadzenia następnej aktualizacji. Obecnie algorytm będzie aktualizował się w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że po wyłapaniu i usunięciu nieprawidłowości nasze pozycje poprawią się znacznie szybciej niż dotychczas.

 

2)      Brak informacji o zmianach

Ta zmiana wiąże się ściśle z poprzednią. W związku z tym, że algorytm będzie aktualizował się na bieżąco, Google przestanie informować o jego modyfikacjach. W praktyce oznacza to, że każde wahnięcie pozycji będziemy musieli analizować na własną rękę.

 

3)      Większa szczegółowość

Kary wynikające z wykrytych nieprawidłowości nie mają już obejmować całej witryny. Prawdopodobnie Google obniży ranking jedynie dotkniętym tym problemem podstronom.

Nasze przemyślenia

Z bardziej wnikliwą oceną warto jeszcze się wstrzymać i po prostu obserwować rozwój sytuacji. Już od samej daty publikacji oficjalnej informacji na temat wdrożenia algorytmu przedstawiciele Google wyjaśnili kilka niejasności związanych z nowym algorytmem.

  • „granular” (szczegółowy) – określenie użyte w oficjalnej informacji na temat zmiany algorytmu. Ma oznaczać, że Pingwin 4.0 jest jeszcze bardziej dokładny przy ocenianiu serwisów.
  • algorytm sam będzie ignorował odnośniki złej jakości prowadzące do serwisu, nie obniżając przy tym jego pozycji.

Informacje te pozostawiamy do indywidualnej interpretacji. Czy zmiana algorytmu daje nam nowe możliwości w pozyskiwaniu linków? Czy reakcja na nasze działania będzie natychmiastowa? W jakim stopni Pingwin 4.0 wpłynie na wyniki lokalne? Czas pokaże. O kolejnych wnioskach będziemy informować na naszym blogu i fanpage’u.

 

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio