Dominacja wyszukiwarki Google na rynku internetowym dała firmie z Mountan View pozycje lidera, z wyszukiwarki Google korzysta większa cześć krajów świata, wyjątkiem są Chiny z wyszukiwarką Baidu oraz nasi wschodni sąsiedzi – Rosja z wyszukiwarką Yandex. Wytyczne dotyczące optymalizacji stron w Google znamy, jednak na co należy zwrócić uwagę jeśli chcemy uzyskać wysoką pozycję w serp’ach Azamon’a, Twitter’a, YouTub’a czy nawet Facebook’a

Pozycja lidera w wyszukiwarce Amazon

Amazon to lider wśród wyszukiwarek handlu internetowego, serwis założony przez Jeffa Bezos’a i uruchomiony  w roku 1995 roku obecnie jest pionierem w sprzedaży elektronicznej. Serwis odniósł wielki sukces i jest znany na cały świecie. Więc jeśli sprzedajesz produkty w internecie dowiedz się jakie czynniki rankingowe decydują o wysokiej pozycji:

  1. Nazwa produktu – dobrą pozycje osiągniesz stosując trafny tytuł produktu, pamiętaj aby stosować proste i krótkie tytuły najlepiej 1-2 wyrazowe, które odzwierciedlają przedmiot sprzedaży
  2. Etykiety – Amazon w dużej mierze bazuje na trafności, stąd też warto dodać odpowiednią etykietę produktu co pomoże wyszukiwarce w określeniu trafności. Nie należy jednak przesadzać gdyż zostaniemy uznani za spamera.
  3. Wykorzystanie platformy Amazon – Amazon to potężna marka, domena i reputacja, jeśli chcesz zwiększyć widoczność i sprzedaż zastanów się nad wykorzystaniem udostępnionej przez Amazon platformy sprzedażowej.

A co na to Twitter?

Twitter czyli potężne medium społecznościowe, a dokładnie platforma mikroblogów wykorzystywana głównie przez osoby publiczne. Na Twitterze wyróżniamy dwa główne czynniki decydujące o pozycji postów:

  1. Trafność – aby znaleźć się wysoko w wynikach Twittera należy pisać o tym co w danym momencie jest wyszukiwane przez wiele osób. “Gorące” tematy mają największą szansę wybić się spośród tłumu. Ponad to warto dodawać etykiety za pomocą znaku “#” 
  2. Czas – najwyżej znajdują się wpisy, które zostały napisane dosłownie “przed chwila”. Czas opublikowania oraz trafność odgrywa najważniejszą rolę serp’ach Twittera.

Podsumowując, Twitter to po prostu baza najświeższych informacji, a wpisy dłuższe niż trzydniowe nie są wyświetlane.

Znaczenie YouTube

Mówiąc o YouTube myślimy o ogromnych ilościach materiałów video umieszczonych na serwerach firmy Google. Promocja marki na YouTube to dobry krok na zwiększenie ruchu na witrynie, jednak aby pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania należy “pochwalić się” odpowiednim:

  1. tytułem materiału
  2. opisem materiału
  3. liczbą wyświetleń
  4. liczbą subskrybentów
  5. liczbą komentarzy
  6. liczbą łączy prowadzących do strony produktu

Biało-niebieska fala czyli czas na Facebook’a

Każdy wie czym jest Facebook, więc od razu przejdźmy do sedna, czyli czynniki które priorytetyzują strony:

  1. zawartość strony powinna być dostępna dla każdego bez względu na to czy polubił daną stronę czy nie
  2. promocja witryny oraz zachęcanie innych do dzielenia się treścią na niej umieszczoną
  3. stały kontakt ze społecznością: komentuj, udzielaj się, pomagaj innym

Na koniec należy dodać, że Facebook umożliwia dwa rodzaje wyszukiwania, tzw. zewnętrzne czyli strony poza kontrolą Facebook’a (indeksowanie i oceniane przez Bing) i wewnętrzne czyli profile, strony Facebook’a, grupy itd. (na tych stronach działają algorytmy Facebook’a)

 

Źródła:

  1. “Sekrety SEO Tajna Wiedza Ekspertów” Danny Dover

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio