Jak już powszechnie wiadomo ‘Content is the King!’. By Google w odpowiedni sposób “interesował się” stroną treść na niej musi być nie dość, że wartościowa i unikalna, co jest wręcz oczywiste, ale jeszcze odpowiednio sformatowana i przygotowana.

Zasady optymalizacji treści

Bez względu na rodzaj treści i jej przeznaczenie istnieje kilka twardych zasad, których należy się trzymać by treść na stronie była nie tylko wartościowa dla użytkownika ale i robota, który skanuje naszą stronę.

Dziel na akapity

Nikt nie lubi czytać wielkich bloków tekstu, które stają się przy każdym przewijaniu coraz bardziej nieczytelne i łatwo się w nich pogubić

Tytułuj akapity

Czytelnicy najczęściej skanują tekst starając się wyłapać najważniejsze dla nich treści. “Ubieranie” tytułów w nagłówki H2, H3 itd pomaga robotom w odnajdowaniu ważnych treści i w lepszym ich indeksowaniu. Ważne jest by używać w nich słów kluczowych.

Używaj słów kluczowych

Każdy tekst w zależności od miejsca i przeznaczenia powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Ich nasycenie powinno być naturalne. Przyjmuje się nieoficjalnie, że powinno to być max do 5-7% tekstu. Za dużo słów kluczowych zahacza o spam, za mało grozi tym, że robot wyszukiwarki nie uzna danej strony za zoptymalizowaną pod daną frazę i nie powiąże jej z nią.

Dopuszczalne jest również używanie wszelkich odmian słów kluczowych. Jednakże dla bardziej konkurencyjnych fraz często wymagane jest dokładne wystąpienie frazy w tekście.

Wyróżniaj słowa kluczowe

Słowa kluczowe muszą być wyróżnione w tekście. Głównie dla robotów wyszukiwarek. Istnieją dwa sposoby w języku HTML do wyróżnienia treści, jednak tylko jedno oddziałuje na roboty – tag strong. Nie jest wymagane żeby wyróżnienie w kodzie szło w parze z wyróżnienie wizualnym jednak jest to dobre dla “skanujących” użytkowników, o których wspomniałem wcześniej.

Justować czy nie justować?

Stara szkoła mówi o tym by justować treść artykułu. Jednak ostatnio napotkałem się na stwierdzenia, że lepiej gdy treść nie jest wyjustowana. Nie mogę jednak znaleźć uzasadnienia do wyboru stylu formatowania jeżeli chodzi o roboty – dla nich nie robi to różnicy.

Fraza kluczowa a strona docelowa (landing page)

Często powtarzamy to Klientom, że każda pozycjonowana fraza musi mieć odzwierciedlenie na stronie. Stronie docelowej, którą chcemy pokazywać po wyszukiwaniu danej frazy pozycjonowanej.

Podsumowanie

Optymalizacja strony www w głównej mierze opiera się właśnie na poprawnie przygotowanej treści. Pozycjonowanie strony na frazy, o których nie ma żadnych informacji ma bardzo krótkie nogi. Może być efektywne przez krótki okres czasu, jednak przy kolejnej aktualizacji algorytmu strona z pewnością na tym ucierpi.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl