optymalizacja kanału youtubeStrona Youtube.com znajduje się w ścisłej czołówce najpopularniejszych witryn na świecie. Ponad bilion użytkowników ogląda na nim filmy każdego miesiąca, a w każdej minucie jest uploadowanych 72 godziny materiałów filmowych.

To chyba wystarczy, by SEO-masterzy poczuli żyłę złota, a Youtube temu przyklaskuje. Aby nasz fantastyczny film zyskał popularność, musi być przede wszystkim znaleziony przez użytkowników i tu zaczyna się rola SEO.

Optymalizacja swoich treści na YouTube.com

1. Nasz kanał powinien posiadać wszelkie dane informujące użytkowników o tym, co na nim mogą znaleźć. Wśród nich powinny znaleźć się metadane, tytuł i opis kanału. Również pod kątem wizualnym kanał można uatrakcyjnić, dzięki dodaniu ikony oraz grafiki.

2. Metadane filmów to podstawa, dobry tytuł, opis oraz tagi to elementy, które muszą się znaleźć się w danym filmie. Nie zapomnijmy użyć w nich słów kluczowych, gdyż według nich Youtube zaindeksuje i będzie wyświetlać w wynikach wyszukiwania nasze materiały.

3. Miniatura – warto zadbać o to, by była ona atrakcyjna dla użytkowników i dobrze odzwierciedlała film. Miniatury i metadane filmu pojawiają się przy proponowanych filmach, ekranie końcowym filmu, odpowiedziach wideo oraz pasku playlisty. Jest to dobre źródło na pozyskanie widzów, dlatego warto zadbać o to, by była ona atrakcyjna.

4. Adnotacje – są to elementy, które pozwalają zwiększyć zaangażowanie użytkowników. W adnotacjach można dodać elementy nawigacyjne do samego filmu, przycisk subskrybcji kanału oraz elementy, które pozwalają zaangażować użytkowników w dyskusje na samym Youtube oraz w mediach społecznościowych.

5. Zwiastun kanału – powinien to być krótki filmik, który opowie o tym, co znajduje się na naszym kanale. Zwiastun powinien być atrakcyjny, wzywać do działania i “podpowiedzieć” subskrypcję kanału.

6. Aktywność na kanale – Youtube promuje użytkowników, którzy są jednocześnie twórcami treści, komentatorami oraz promotorami filmów. Nasza aktywność nie powinna opierać się jedynie na przesyłaniu filmów, ale również tworzeniu playlist czy wchodzeniu w interakcje z innymi kanałami i użytkownikami.

7. Użytkownicy – oczywiście najważniejszy wpływ na oglądalność filmu ma liczba wyświetleń. Dzięki Youtube Analytics można śledzić, które filmy są najpopularniejsze, jaki jest średni czas oglądania oraz obejrzeć wykresy utrzymania uwagi odbiorców. Takie dane można wykorzystać do optymalizacji swoich zasobów, skupienia się na promocji określonych materiałów oraz znaleźć miejsca w filmach,  w których warto zamieścić adnotację.

Na Youtube nie są obecni jedynie muzycy oraz użytkownicy udostępniający “zabawne” filmiki. Coraz więcej firm wykorzystuje kanały Youtube, aby informować o swoich produktach, promocjach oraz spotach reklamowych. Taki kanał, jeśli zdobędzie wysoką oglądalność, jest znakomitym sposobem promowania swojej firmy i strony. Dlatego warto korzystać z tego medium w swojej strategii SEO.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl





Please leave this field empty.