Użytkownicy urządzeń mobilnych zaczynają stanowić coraz większy odsetek osób korzystających z Internetu. Wynika to nie tylko z raportów marketingowych, ale można to również zaobserwować analizując dane z Google Analytics. Nowa era konsumpcji treści zamieszczanych w Internecie zbliża się wielkimi krokami.

Obserwujcie wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych – idą zmiany!

Google mając ten trend na uwadze oraz ułatwianie życia Internautom, jako myśl przewodnią, wdraża indeksację treści zawartych w aplikacjach na urządzenia mobilne. Co to dokładnie oznacza? W przyszłości, webmasterzy poprzez zgłoszenie sitemapy lub za pomocą Narzędzi dla Webmasterów będą mogli wskazać Google, które treści zawarte w ich aplikacjach mają zostać zaindeksowane. Natomiast, użytkownikom, którzy wpisali odpowiednie frazy zostaną przedstawione wyniki wyszukiwania zawierające możliwość otworzenia strony za pomocą aplikacji (oczywiście, jeśli dana aplikacja jest zainstalowana). Zabiegi te mają na celu ułatwienie użytkownikom podnieść komfort przeglądania stron, poprzez ograniczenie zbędnych kliknięć i przekierowań.

Indeksacja aplikacji

Indeksacja aplikacji w Google

Żródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2013/10/indexing-apps-just-like-websites.html

Być może, chociaż są to wyłącznie moje domysły, strony, które posiadają możliwość przejścia do aplikacji, będą w pewien sposób “premiowane” przez Google, jako dostarczające użytkownikowi najlepszych doznań. Okaże się w przyszłości.

W tym momencie pozostaje nam tylko czekać, ponieważ projekt ten jest dopiero w fazach testów (można wysłać zgłoszenie do udziału w testach) i nie wiadomo kiedy zostanie wdrożony. Ważną informacją jest też to, że indeksowane będą tylko aplikacje na Androida.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio