Banery reklamowe jakie widzimi na stronach internetowych w postacji kreacji graficznych zwane są popularnie reklamą displayową. Jest to jeden z najczęściej używanych modeli reklamy internetowej.

Reklama displayowa przechodzi ciągłą ewolucję. Ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Jednak nic tak nie świadczy o jej popularności i efektywności jak to, że Google wprowadził w swojej sieci reklamowej (wszystkich serwisach internetowych, w których jest możliwość kupna reklamy za pośrednictwem Google) nowe rozmiary banerów reklamowych dedykowanych na nasz rynek.

Zmiana dotyczy reklam typu billboard. Z badań gemiusAdMonitor wynika, że właśnie te kreacje graficzne wykorzystywane są w polskich kampaniach najczęściej. Wychodząc naprzeciw tego gigant internetowy zdecydował się na wprowadzenie w sieci reklamowej obejmującej Polskę nowych formatów banerów typu billboard:

  • Billboard o rozmiarach 750×100
  • Double Billboard o rozmiarach 750×200
  • Triple Billboard o rozmiarach 750×300

billboard 750x100

Podczas projektowania banerów należy pamiętać, że ich maksymalny rozmiar to 150 KB.

 Podsumowanie

Jako, że spora większość dochodów Google generowana jest za pośrednictwem reklam płatnych AdWords pewnym jest ciągły rozwój tej platformy. Poszukiwań nowych miejsc reklamowych, które zwiększą sprzedaż, nie ma końca. Niemalże codziennie mamy do czynienia ze zmianami w usługach Google, tym razem był to ukłon w stronę polskiego rynku reklamowego.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl





Please leave this field empty.