Google AdWords zostały stworzone przez giganta z Mountain View na początku obecnego tysiąclecia. Od tego czasu pomagają prowadzić efektywne kampanie reklamowe w sieci. Na czym polegają jednak unikalne zalety promocji w wynikach wyszukiwania Google?

  • Dokładne targetowanie

Choć Google daje możliwość dotarcia do zawrotnych 95% użytkowników Internetu, nie w tym tkwi jego największa siła. Znacznie ważniejsze jest to, że miliardy internautów można dokładnie pogrupować i spośród nich wybrać tylko tych, którzy będą realnie zainteresowani danym przekazem reklamowym. Oznacza to koniec wysyłania komunikatów w próżnię i wykorzystywania budżetów na działania nieprzynoszące zadowalających rezultatów.

W przypadku sieci Google Display Network swoją grupę docelową można określać przy pomocy kilku kryteriów – po zainteresowaniach, tematach i miejscach docelowych. Pierwsze dwie z opisywanych opcji pozwalają docierać do interesujących nas użytkowników zazwyczaj za pomocą popularnych i często odwiedzanych portali – w oparciu o sprecyzowane zainteresowanie użytkownika bądź tematykę strony internetowej. Ma to duże znaczenie w sytuacji budowania świadomości marki i szerokim sposobie targetowania do użytkowników. Z kolei targetowanie po miejscach docelowych pozwoli zawęzić występowanie reklam jedynie do wybranych stron, na których chcemy pokazać reklamę.

  • Urodzajność

Choć wiele osób sądzi, że reklamy AdWords to jedynie pola tekstowe wyświetlające się w pierwszej linii wyników wyszukiwania, tak naprawdę występują one w ogromnej liczbie odmian. Kreacje reklamowe tworzone we współpracy z Google mogą przybierać formę bannerów, galerii produktów, a nawet filmików wyświetlanych przed treściami w serwisie YouTube. Coraz popularniejsze stają się również reklamy w Gmailu, czyli Gmail Sponsored Promotions (w skrócie GSP).  Taka ilość wariantów to doskonała szansa na przetestowanie skuteczności swoich kampanii w różnych kanałach dotarcia i wybranie tego najefektywniejszego.

  • Nieagresywna forma

Techniki związane z outbound marketingiem przeżywają obecnie prawdziwy kryzys. Mocnym dowodem w tej sprawie są statystyki dotyczące tradycyjnych banerów. Według Hubspot klikalność tego typu kreacji wynosi 0,06%. Co więcej – jak donosi amerykańska agencja analityczna Comscore – połowa internautów w banery klika… przez przypadek. Tymczasem bannery AdWords w większości wyświetlają się tylko tym osobom, które zapytały wyszukiwarkę o produkty lub usługi powiązane z ofertą reklamowanej firmy lub wcześniej poszukiwały czegoś na jej stronie. W porównaniu do ich tradycyjnych odpowiedników, charakteryzują się finalnie wyższą klikalnością i lepiej sprawdzają się w kampaniach wizerunkowych.

  • Egalitarność

Reklamy AdWords to doskonały sposób promocji nie tylko dla wielkich przedsiębiorstw, ale również kilkuosobowych firm. Biznesy, których nie stać na to, aby opłacić profesjonalną obsługę konta, mogą skorzystać z platformy AdWords Express. To uproszczona wersja standardowego Google AdWords, dzięki której nawet początkujący użytkownik już w kilka minut stworzy własną kampanię linków sponsorowanych.

  • Elastyczność i efektywnościowy model rozliczeń

Na atrakcyjność kampanii Google AdWords wpływa również możliwość dokładnego dostosowania do własnych potrzeb i możliwości. Przy tworzeniu reklam sami decydujemy, na jakie słowa kluczowe chcemy pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Ustalamy również maksymalny budżet, jaki mamy zamiar przeznaczyć na promocję. Dodatkowo istnieje także wiele modeli rozliczeń – od ilości wyświetleń, klików czy podjęcia określonej akcji przez użytkownika. Decydując się na odpowiednie właściwości kampanii, działania AdWords możemy rozpocząć nawet z 50 złotymi w kieszeni.

  • Szybkość

O ile pozycjonowanie to proces, w którym do osiągnięcia pożądanych rezultatów potrzebujemy znacznej ilości czasu, o tyle pozytywne skutki kampanii AdWords można odczuć praktycznie od razu. Z tego właśnie powodu jest to rozwiązanie niezwykle korzystne dla tych, którzy oczekują szybkich wyników. Świetnie sprawdzi się również jako sposób reklamy sezonowych promocji – wycieczek last minute, kilkudniowych wyprzedaży czy imprez.

  • Statystyki 24h

Informacje o powodzeniu naszych kampanii możemy sprawdzać na bieżąco, w dowolnym momencie dnia. Aby zajrzeć w dokładne statystyki i zbadać efektywność prowadzonych działań, wystarczy jedynie zalogować się na swoje konto AdWords. Dodatkowo Google co jakiś czas wysyła użytkownikom własne propozycje optymalizacji ich kampanii.

  • Łatwość nanoszenia zmian

Działania w Google AdWords można w dowolnym momencie wstrzymać, ograniczyć czy zintensyfikować. Ciągłe testowanie nowych słów kluczowych, czasu emisji reklam czy poszczególnych grup docelowych daje unikalną możliwość wypracowania strategii, która przyniesie satysfakcjonujące rezultaty przy jednoczesnym poszanowaniu założonego budżetu.

  • Możliwość docierania do klientów poprzez różne urządzenia

Google doskonale zdaje sobie sprawę z rosnącej grupy osób korzystających z Internetu poprzez urządzenia mobilne. Każdego miesiąca w najpopularniejszą wyszukiwarkę świata przy użyciu smartfonów i tabletów wpisywanych jest ponad 100 miliardów zapytań. To więcej niż w przypadku sprzętów desktopowych. Z tego właśnie powodu AdWords oferuje szeroką gamę rozwiązań dedykowanych mobile – np.  dodanie do reklamy numeru kontaktowego, stworzenie kampanii telefonicznej i mierzenie rezultatów z ruchu i skuteczności numeru telefonu. Obecność w mobilnych wynikach wyszukiwania to także doskonały sposób na zdobycie klientów gotowych do podjęcia szybkiej decyzji zakupowej (według badań Nielsena aż 63% użytkowników smartfonów robi to w przeciągu zaledwie godziny!).

Google AdWords jest narzędziem służącym docieraniu do właściwych ludzi we właściwym czasie i to zupełnie przyzwoitym kosztem. Warto więc rozważyć uwzględnienie go w swoim e‑marketingowym budżecie, niezależnie od tego, ile on wynosi.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio