Marketing wirusowy (viral marketing) to dosyć specyficzny sposób promowania własnej oferty w internecie, ponieważ jest zależny przede wszystkim od zaangażowania jego odbiorców. Polega na udostępnianiu reklam w postaci filmów, plików muzycznych lub gier, skupiając się na promocji konkretnej usługi czy też produktu.

W marketingu wirusowym najważniejsze jest stosowanie oryginalnych motywów, które zainteresują jak największą grupę potencjalnych odbiorców. Osoby te będą samodzielnie udostępniać otrzymane pliki reklamowe swoim znajomym – właśnie dlatego ten typ działań marketingowych nazywany jest „wirusowym”. Liczy się zdobycie popularności wśród użytkowników, tak więc im śmieszniejszy czy też bardziej szokujący, będzie udostępniany materiał, tym większa szansa na osiągnięcie zamierzonego sukcesu. Musimy wyróżnić się na tle konkurencji i niemal od razu zyskać uwagę odbiorców, dlatego właśnie tak istotne w viral marketingu jest niekonwencjonalne podejście. Warto zaznaczyć, iż najważniejsze jest dokładne określenie grupy docelowej naszej oferty, ponieważ to na podstawie ich zainteresowań oraz potrzeb będziemy tworzyć określoną reklamę.

Oto kilka narzędzi, za pośrednictwem których możemy się reklamować poprzez marketing wirusowy:

  • portale społecznościowe (udostępnianie wszelkich plików, głównie filmików video – najlepiej nie ujawniać od razu np. w opisie, iż jest to reklama, dzięki temu zainteresowanie będzie o wiele większe),
  • – fora dyskusyjne (ten sposób promocji, umożliwia stały kontakt z użytkownikami, którzy oczywiście są potencjalnymi odbiorcami naszej oferty, możemy więc bezpośrednio polecić innym konkretne usługi, produkty),
  • poczta elektroniczna (rozsyłanie maili, w których dołączane będą pliki muzyczne, video, tekstowe),
  • gadżety reklamowe (tapety i wygaszacze ekranu, gry – oczywiście związane z firmą i jej działalnością),
  • opcja „poleć znajomym”, czyli umieszczenie tego typu komunikatu na naszej stronie, dzięki któremu dany użytkownik, w przypadku zainteresowania konkretnym wpisem lub całym portalem, może wysłać jej adres swoim znajomym.

Bez wątpienia największą korzyścią w przypadku stosowania marketingu wirusowego jest niski koszt, a także niezwykle szeroki dostęp do potencjalnych klientów. Oczywiście z drugiej strony nie można zapominać także o ryzyku związanym z zastosowaniem tej formy promocji – jak wspomniano wcześniej, sukces jest zależny od reakcji odbiorców, tak więc nigdy tak naprawdę nie możemy być pewni skuteczności podjętych działań.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl