Dzisiaj postanowiłem przetestować narzędzie dostępne w Google Webmaster Tools – Marker danych. Ma ono za zadanie wyróżnienie ważnych informacji na stronie. Jakie informacje proponuje nam narzędzie?

  • Aplikacje
  • Artykuły
  • Filmy
  • Lokalne firmy
  • Produkty
  • Recenzje książek
  • Restauracje
  • Seriale telewizyjne
  • Wydarzenia

Jak widać lista jest nieco uboga i w dziwny sposób różnotematyczna. Jako, że blog to znacząca część strony Rocket Media postanowiłem skorzystać z typu Aplikacje.

Do wyróżnienia mamy najważniejsze informacje takie jak:

  • tytuł
  • autor
  • data publikacji (dzień, miesiąc, rok)
  • grafika
  • kategoria
  • i dodatkowo
  • ocena

Samo markowanie danych jest bardzo proste – po prostu zaznaczamy odpowiedni element i wybieramy typ dopasowania. Po zaznaczeniu kolejnego podobnego elementu (np. kolejny tytuł posta na stronie głównej) system sam dopasowuje resztę elementów na stronie.

marker1

Najciekawszą opcją jest wybór zestawu podobnych stron. System podczas przechodzenia przez kolejne kroki sam podpowiada podobne strony “ucząc się” układu strony.

Efekt

O efektach ciężko mówić kilka godzin po wprowadzeniu. Myślę, że każde tego typu działania (podane u źródła – tutaj w GWT) sa warte uwagi – niezbyt czasochłonne, a mogące z założenia pomóc robotowi w skuteczniejszym wyłapywaniu informacji na stronie.

Oceń ten artykuł

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl