Światy marketingu i reklamy nieustannie krzyżują się ze sobą. Możliwości jakie daje internet i nowe technologie są prawie nieograniczone. Dlaczego jednak większość specjalistów SEO/SEM zapomina o tym, że jedno narzędzie może spełniać kilka funkcji? Dołączenie sporej dawki kreatywności do pracy może zaciekawić klienta nieszablonowym podejściem i zwiększeniem rozpoznawalności jego marki.

Dla wielu osób termin marketing internetowy kojarzy się tylko z pozycjonowaniem, reklamami w wynikach sponsorowanych i prowadzeniem profilu na Facebooku. Otóż agencje mogą zrobić coś więcej niż audyt SEO i wprowadzeniem strony klienta w zaszczytne TOP3 na daną frazę. Oczywiście, wina często leży również po stronie klienta, który zainteresowany jest wyłącznie zdobyciem wysokich pozycji w wyszukiwarce i ustawieniem standardowej kampanii AdWords. Jednakże SEO/SEM mogą również służyć jako fantastyczne uzupełnienie tradycyjnych kampanii reklamowych potęgując działania promocyjne, co przekłada się na ogólny wizerunek marki.

3 niekonwencjonalne metody wykorzystania SEO/SEM

AdWords

Jedno z podstawowych praw marketingu – prawo koncentracji (A.Ries i J.Trout, 22 prawa marketingu) mówi o tym, jak zawładnięcie przez markę określonego słowa pozytywnie przekłada się na jej kondycję finansową. Firmy, opracowując strategię, starają się zawładnąć percepcją odbiorcy i jednoznacznie skojarzyć markę lub produkt z konkretną cechą. Przykładem może być Volvo, które związane jest ze słowem “bezpieczeństwo”.

I tutaj pojawia się rola AdWords, jako uzupełnienie kampanii ATL, czyli działań marketingowych prowadzonych w mediach tradycyjnych. Przy tworzeniu strategii warto uwzględnić ten kanał promocji i zręcznie przemycić w nim interesującą nas wartość. Oczywiście w tej sytuacji niezwykle istotne jest skoordynowanie działań kreacji i działu SEM, którzy nie zapominając o odpowiednim Landing Page’u przeprowadzą spójną kampanię.

Google Image Search

Kolejnym sposobem na kreatywne uzupełnienie kampanii reklamowej w kanałach wyszukiwarki jest wypozycjonowanie grafiki w wynikach wyszukiwania graficznego w Google. Świetnym przykładem mogła poszczycić się kampania “Ultimate business car”, która prezentowała się na karcie wyników grafiki w ten oto sposób:

kreatywne-seo

Należy jednak pamiętać, że w wynikach graficznych bardzo szybko następują przetasowania. Taką kampanię najlepiej zaplanować dla kilku ważnych strategicznie dni. Nie można również zapomnieć o odpowiednio przygotowanym Landing Page.

YouTube

Już od długiego czasu nawet mniej wprawni internauci zauważyli zapewne, że często w wynikach wyszukiwania Google pokazuje również pliki wideo, głównie z Youtube. Oczywiście, nikogo nie powinno to dziwić, gdyż wspomniany YouTube należy właśnie do giganta z Mountain View. Zjawisko to szczególnie zauważalne jest dla zapytań poradnikowych, np.

W powyższym przykładzie widzimy, że pierwsze 2 wyniku okupują filmy z YouTube. Dla niektórych zapytań rezultat jest jeszcze ciekawszy:

Dla zapytania “jak strzelać rzuty wolne w fifie” aż 8 pierwszych wyników pochodzi z serwisu YT.

Niekiedy podobny efekt możemy również zauważyć dla zwykłych zapytań.

Jeżeli firma dysponuje dużym budżetem to w takiej sytuacji dobrym pomysłem wydaje się kreowanie profesjonalizmu własnej marki poprzez publikowanie filmów poradnikowych na kanale YouTube.

Pomysł ten dobrze wykorzystuje Lidl, którego kanał filmów produktowych na YT pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google, na zwykłe zapytanie “szlifierka kątowa”.

Podsumowanie

Jak widać marketing w wyszukiwarkach i formy reklamy tradycyjnej to nie dwa odrębne światy. W celu utworzenia spójnej i efektywnej kampanii marketingowej należy zadbać o każdy jej czynnik. Tylko zintegrowane działania, w pełni wykorzystujące możliwości jakie daje połączenie marketingu online i offline, mogą sprawić, że kampania zostanie zauważona i zapamiętana przez odbiorców jako coś wyjątkowego, szczególnie w czasach, w których kreatywność staje się tak pożądaną wartością.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio