Wiemy jakie efekty mają przynieść działania pozycjonujące stronę: budowanie pozytywnego wizerunku firmy lub marki, zwiększenie ruchu na stronie, co skutkuje wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Nie wszyscy jednak są świadomi, że mogą zostać podjęte działania depozycjonujące stronę.

Depozycjonowanie – oręż w rękach konkurentów

Niektóre osoby poddają w wątpliwość, to, że depozycjonowanie, czyli negatywne SEO jest możliwe. Biorąc pod uwagę, że pozycjonerzy są wyposażeni w narzędzia, które mają na celu budowanie określonego wizerunku firmy w oczach użytkowników oraz robotów wyszukiwarek, mogą sterować natężeniem oraz tym, czy sygnały te są pozytywne czy negatywne.

Wykres

Analiza backlinków strony

Osoby pozycjonujące daną stronę starają się dostarczać jak najwięcej pozytywnych treści i zdobywać wartościowe linki kierujące do strony klienta, natomiast osoby depozycjonujące będą podejmowały wprost przeciwne działania.

Zamieszczenie negatywnych opinii w internecie nie stanowi większego problemu. Podobnie, zamieszczenie linków kierujących do domeny konkurenta na stronach bardzo słabej jakości jest możliwe i przyniesie odwrotny skutek niż działania pozycjonujące.

Google poprzez publikację wskazówek działań dozwolonych, wytycza pewne granice, których naruszanie grozi karą w postaci nałożenia filtra na stronę. W kontekście depozycjonowania, wystarczy celowo podejmować działania łamiące te wskazówki. “Wystarczy” – nie do końca, ponieważ nakład działań depozycjonujacych jest podobny, do wysiłku włożonego przez osoby, które stronę pozycjonują (czyli duży). Jeżeli zatem, zostaną dostrzeżone symptomy depozycjonowania, możesz być pewien, że działasz w otoczeniu bardzo silnej konkurencji, której mocno zależy na obaleniu pozycji Twojej  strony w wynikach wyszukiwania.

Nie takie łatwe do wykrycia…

I tutaj pojawia się podstawowy problem, który w dużej mierze świadczy o kontrowersyjności zagadnienia, jakim jest depozycjonowanie – bardzo trudno jest je wykryć. Nie wszystkie bowiem negatywne sygnały płynące do Twojej strony, muszą być oznaką działań konkurentów, mogą po prostu wynikać z niezadowolenia klientów.

Aby wykryć sygnały depozycjonowania, konieczne jest szczegółowy i dogłębny audyt linków kierujących do danej witryny. To, gdzie i w jaki sposób są zamieszczone linki, będzie świadczyło o tym, jakie intencje przyświecały osobie, która je dodała. Analiza backlinków strony (czyli linków, które do niej prowadzą), to jednak długa i żmudna praca…

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio