Jak uzyskać status “autora” u Google?

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Wśród czynników, które współcześnie mogą mieć duży wpływ na ranking stron w wynikach wyszukiwania, wymienia się możliwość przypisania autorstwa do publikowanej treści. W branży SEO kwestie Authorship, to jedne z najbardziej gorących tematów kończącego się już (niestety) lata.

Authorship

Co zyskujesz, czyli kilka słów o zaletach przypisywania autorstwa

Idea jaka przyświeca przypisania autorstwa do treści zamieszczanych  w sieci to połączenie profili oraz stron Google+ z publikowanymi artykułami oraz stronami firmowymi. Innymi słowy, jeśli publikujesz materiały (np. artykuły) w Internecie możesz połączyć je ze swoim profilem na Google+. Dzięki temu, w wynikach wyszukiwania obok danego artykułu będzie się wyświetlało Twoje zdjęcie profilowe z G+.

Analogicznie, autorstwo można przypisać stronom internetowym za pomocą znacznika schema.org – rel=publisher, czyli połączenia  strony internetowej z oficjalną stroną firmy w społeczności Google+. Tworzenie tego typu połączenia jest, jak na razie, mniej popularne niż stosowanie znacznika rel=author, jednakże wszystkie znaki na niebie i Ziemi (czyli sygnały płynące od Google) wskazują, że warto poświęcić więcej uwagi temu zagadnieniu, ponieważ w przyszłości może może mieć to duży wpływ na ranking w wyszukiwarce.

Co nam to daje:

  • pojawienie się przykuwającego uwagę zdjęcia autora w wynikach wyszukiwania;
  • wyniki badań pokazują, że dzięki wyświetleniu zdjęcia autora treści, zwiększa się CTR, czyli rośnie prawdopodobieństwo, że właśnie Twoją stronę odwiedzą internauci;
  • zwiększa zaufanie Google do publikowanych treści;
  • potencjalną ochronę przed kradzieżą treści – Google bardzo nie lubi powielonych treści, zatem jeśli ktoś bezprawnie sięgnie po Twoje artykuły, dzięki rel=author “pierowotne” autorstwo zostanie przypisane Tobie.
  • w przypadku stron internetowych, dzięki znacznikowi rel=publisher możesz uzyskać rozszerzony opis w wynikach wyszukiwania

Rel=author czy rel=publisher – co wybrać?

W ramach podsumowania, pamiętaj, aby odpowiednio stosować omawiane znaczniki. Przykładowo, jeśli prowadzisz bloga wykorzystaj znacznik rel=author. Jeśli jednak chciałbyś w ten sposób oznaczyć stronę internetową, na przykład Twojej firmy, załóż oficjalną stronę na Google+ i skorzystaj ze znacznika rel=publisher.

Więcej na ten temat możecie przeczytać w Centrum Pomocy Google: https://support.google.com/webmasters/answer/1408986?hl=pl

Potrzebujesz wsparcia w SEO?

Napisz do nas
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211