Mianem Fresh Site Bonus określono premię dla nowych stron, które przez pewien czas (od kilku dni do kilku tygodni) pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wiele osób uważa, że powodem takiego stanu rzeczy jest szansa zaistnienia dla nowych domen. Jeśli witryna zdobędzie popularność wśród użytkowników, może obronić swoją pozycję. W przeciwnym razie spadnie na dalsze miejsca.

Inni zjawisko Fresh Site Bonus tłumaczą stałym przyrostem linków i ich wysoką jakością. Jednak w takiej sytuacji starsze domeny, które dopiero rozpoczynają pozycjonowanie, powinny również zostać obdarzone taką premią. Być może za Fresh Site Bonus odpowiada algorytm, który przedstawia najbardziej aktualne informacje i strony w wyszukiwarce. Wszystkie  te przyczyny wydają się prawdopodobne, jednak nikt nie jest stuprocentowo pewien, co odpowiada za to zjawisko.

pozycjonowanie

Argumentem przeciwko Fresh Site Bonus jest polityka firmy Google. Witryna, która nie zdobyła zaufania wyszukiwarki, nie ma szansy na zdobycie wysokiej pozycji. Otrzymywanie premii przez każdą nową stronę mogłoby skutkować pojawieniem się w top10 witryn zapleczowych lub spamerskich. Wątpliwie więc jest, by świeża witryna bez jakiekolwiek opinii otrzymywała premię za samą obecność w Internecie.

Każdy pozycjoner zdaje sobie sprawę, jak ciężko zapracować na wysoką pozycję w wyszukiwarce. Pewniejszym będzie poświecenie się pozycjonowaniu niż oczekiwanie na Fresh Site Bonus. Myśl o takiej premii z pewnością jest kusząca, jednak nie ma pewności, czy takie zjawisko rzeczywiście istnieje i co odpowiada za jego występowanie. 

Kinga Wójcikowska, Rocket Media

Źródła:

¹Fresh Site Bonus (FSB), Fakty i mity SEO, 7 września 2012

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio