Czym jest i do czego służy e-mail na pewno nie trzeba nikomu tłumaczyć. Warto jednak przyjrzeć się temu, w jaki sposób można wykorzystać pocztę elektroniczną w działaniach marketingowych. Prowadzony w odpowiedni sposób, e-mail marketing ma potencjał na bycie jedną z najbardziej przekonujących i efektywnych form reklamy Twojej działalności.

 

Dlaczego? Głównie ze względu na zasięg, jaki daje nam opisywany kanał komunikacji. Według raportu stworzonego przez kalifornijską grupę (radicadi.com), w 2014 roku przeciętni użytkownicy biznesowi otrzymywali i wysyłali łącznie około 120 e-maili dziennie. Eksperci zakładają, że do 2018 roku liczba ta zwiększy się do 140 wiadomości.

Wnioskować po tym można, że praca e-mail marketera staje się coraz trudniejsza, ponieważ użytkownicy są rozproszeni przez ilość otrzymywanych wiadomości. Jak więc stworzyć newsletter który pozwoli wyróżnić się spośród innych i wzbudzić oczekiwane zainteresowanie? Poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek, które pomogą osiągać lepsze wyniki sprzedażowe lub powiększać grono wiernych czytelników.

Responsywność przede wszystkim

Choć komputery i laptopy wciąż są nieodłącznym elementem pracy i narzędziem rozrywki, to trzeba pamiętać, że w erze smarfonów większość wiadomości i powiadomień odczytywana jest najpierw na urządzeniu mobilnym. Tegoroczne statystyki zebrane przez emailmonday.com pokazują, że aż do 70% wiadomości elektronicznych jest w pierwszej kolejności odbierana na tabletach i telefonach.

Porada: Mając to na uwadze, staraj się używać responsywnych szablonów newsletterów czyli takich, których wygląd zostanie automatycznie dostosowany do widoku, jaki zobaczymy na ekranie urządzenia. Zmieniony zostanie układ menu, rozmiar fontu, obrazy będą zoptymalizowane do wielkości ekranu. Takie wiadomości czyta się wygodniej, co pozwoli zatrzymać odbiorcę na dłużej.

Personalizuj emaile

Postaraj się tworzyć wiadomości w taki sposób, by użytkownik poczuł, że jego zainteresowanie ma dla Ciebie znaczenie. Bezpowrotnie minęły czasy, gdy czuliśmy się wyjątkowo, widząc w tytule maila  „Drogi/a imię nazwisko…”. E-mail marketing wymaga obecnie większego zaangażowania, a współczesne narzędzia analityczne pozwalają tworzyć listy odbiorców, o których wiemy o wiele więcej.

VentureBeat raportuje, że aż 75% firm zajmujących się e-mail marketingiem w 2015 roku inwestowało w personalizację newsletterów. Dlaczego? Badania pokazują, że dostosowanie treści pod potrzeby konkretnego odbiorcy ma bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe – według danych amerykańskiej agencji Monetate są to wzrosty średnio na poziomie 20%.

Porada: Jak w najprostszy sposób wykorzystać personalizację w swojej strategii e-mail marketingowej? Na przykład poprzez sprawdzenie, którzy adresaci nie otwierają wysyłanych przez nas wiadomości. Na podstawie tych informacji warto stworzyć specjalną listę mailingową i napisać e-maila dedykowanego specjalnie do nich – zachęć ich do skorzystania z Twojej oferty 24-godzinnym rabatem lub opcją darmowej wysyłki.

Śmieci zawsze lądują w śmietniku

Według statystyk Convience and Convert aż jedna piąta internautów oznacza jako SPAM nie tylko treści pochodzące do nigeryjskiego króla, ale również newslettery, na które sama się zapisała – oczywiście tylko jeśli przestała czerpać profity z ich otrzymywania. Nie wmawiaj sobie przy tym, że ludzie po prostu nie znoszą newsletterów – przeczą temu statystyki. Wyniki badań zawartych w przygotowanym przez SalesForce „2014 Mobile Behavior Report” pokazują, że aż 95% internautów lubi otrzymywać wiadomości od marek, pod warunkiem, że są dla nich ciekawe i pomocne.

Porada: Nikt nie lubi spamu. Ty też nie. Zastanów się więc czy Twój przekaz jest na tyle ważny by rozdzielać go na dwa osobne emaile? A może lepiej napisać jedną, ale dłuższą wiadomość? Każdy ceni sobie swój czas, dlatego Twoi subskrybenci bardziej docenią takie emaile, z których rzeczywiście mogą coś wynieść lub odnieść jakąś korzyść. Wysyłanie tzw. „zapychaczy” na pewno nie przysporzy Ci klientów.

Liczą się nie tylko literki

Nawet jeśli władasz piórem sprawniej niż Mickiewicz, nikt nie doczyta do końca Twojej wiadomości, jeśli nie będzie w niej żadnej grafiki. Wizualny content jest bowiem jednym z najskuteczniejszych sposobów na przykucie uwagi odbiorcy. Dane udostępnione przez brytyjską firmę Zabisco wskazują, że ludzki umysł przetwarza obrazy aż 60,000 razy szybciej niż tekst. Zrobienie dobrego pierwszego wrażenia i zatrzymanie czytelnika na dłużej jest więc prawie całkowicie uzależnione od takich czynników, jak czytelność newslettera i jego atrakcyjny wygląd.

Porada: Zadbaj nie tylko o responsywny szablon (o czym wspominaliśmy już wcześniej), ale również odpowiednią ilość grafik, które wzbogacą Twoją wiadomość. Dodając zdjęcia, miniaturę video z Youtube’a lub infografikę wzbudzasz zainteresowanie czytelnika i jednocześnie zachęcasz go do podjęcia pożądanego przez Ciebie działania.

Warto zaznaczyć, że sztuka skutecznego e-mail marketingu nie kończy się na 4 poradach. Choć są one niezwykle istotne, istnieje jeszcze wiele zasad, tricków i narzędzi, które mogą doprowadzić Twoje działania do perfekcji.

Artykuł był dla Ciebie pomocy? A może odczuwasz niedosyt i chciałbyś dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do komentowania – z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania i uwagi.

 

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio