SEO copywriting – poradnik dla początkujących

Przeczytasz w około: 4 minuty

Spis treści:

Jesteś ciekaw jak pisać, żeby tekst nie przepadł w czeluściach internetu, za to trafiał do szerokiej rzeszy odbiorców? Specjalnie z myślą o początkujących copywriterach prezentujemy kilka wskazówek, jak tworzyć treści w oparciu o SEO copywriting i dzięki temu, polepszać pozycję firmy w wynikach wyszukiwania.

SEO a copywriting – powiązanie

Związek copywritingu z SEO jest nierozerwalny – jedno zależy od drugiego. SEO wykorzystuje treści, by umieszczać linki i frazy kluczowe, które sprawiają, że wyszukiwarka umieszcza stronę na wyższej pozycji wśród wyników wyszukiwania. Właśnie te teksty, tworzone przez copywriterów, mają sprawiać, że odbiorca dowie się o danej firmie i zainteresuje się nią na tyle, by skorzystać z jej usług. Ale żeby ktokolwiek chciał czytać artykuły, a nie tylko otwierać linki, muszą one być unikalne i odpowiadać na potrzeby oraz zapytania użytkowników. Jak je tworzyć?

Korzystaj z narzędzi

Wiesz już, jak ważne są słowa kluczowe, teraz trzeba się tylko dowiedzieć skąd je wziąć. Na początek warto zainteresować się darmową ofertą Google’a, czyli takimi narzędziami jak Google Keyword Planner i Google Trends. To pierwsze wskaże Ci, jakie frazy powiązane z daną dziedziną są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarki. Będziesz mógł je potem wykorzystać w swoich tekstach, przez co Twoja strona pojawi się na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Z kolei na Google Trends dowiesz się, co w danym momencie cieszy się największą popularnością i o czym chcą teraz czytać internauci. Jeśli masz taką możliwość, śmiało wykorzystuj te tematy w swoich artykułach, ale pamiętaj – wszystkie frazy powinny brzmieć naturalnie. Tylko wtedy zdobędziesz czytelników, a wyszukiwarka uzna Twoje treści za rzetelne źródło informacji.

Gdzie umieszczać frazy kluczowe?

Jeśli miałeś już kiedyś do czynienia z pisaniem dłuższych tekstów, to wiesz, że artykuł składa się tytułu, lidu, śródtytułów i akapitów. Żeby Twoja praca osiągnęła zamierzony efekt, w każdym z tych elementów powinny znajdować się słowa kluczowe. Nie przesadź tylko z ich ilością – to może wydać się wyszukiwarce nienaturalne i spowodować, że artykuł zostanie umieszczony na tak dalekich obrzeżach internetu, gdzie żaden użytkownik nie ma ochoty się zapuszczać.

Poza wybranymi słowami czy sformułowaniami, czasami copywriter umieszcza też w tekście frazy linkowane. Powinny one znajdować się w górnej partii tekstu, ale nie w lidzie ani nagłówkach. Staraj się nie zostawiać ich na deser i nie dawaj ich w zakończeniu lub ostatnim akapicie. Jeśli Twój czytelnik nie przeczyta całego tekstu, nawet nie zauważy, że proponujesz mu odwiedzenie innej strony. A przecież właśnie o to Ci chodzi!

Jak pisać, żeby ludzie czytali?

Zanim zaczniesz pisać tekst, zastanów się, kto ma być jego odbiorcą. Zdarzyło Ci się kiedyś trafić na frazę „Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie”? Niestety, jeśli coś ma być dobre dla wszystkich, zwykle nie ma w tym nic wyjątkowego i nikt się tym nie zainteresuje. Staraj się, więc unikać ogólników i skup się na oczekiwaniach adresatów swojego artykułu. Zwracaj się do nich bezpośrednio i pisz o konkretach – w końcu, kliknęli na artykuł szukając sprecyzowanych informacji.

Twój tekst ma zaciekawić czytelnika, czyli powinien zawierać unikalną treść, jakiej nie znajdzie na innych portalach. Choć nie jest łatwo za każdym razem pisać coś odkrywczego, warto spróbować − właśnie to sprawia, że odbiorca zaczyna interesować się także innymi treściami zamieszczanymi na stronie i w ten sposób lepiej poznaje firmę, którą chcesz mu polecić. Poza tym, postaraj się, by cały artykuł wyglądał atrakcyjnie, stosując wyliczenia i podpunkty, które sprawiają, że tekst jest bardziej przejrzysty i zrozumiały. Warto też urozmaicać go grafikami albo krótkimi filmikami. Taka strona od razu lepiej się prezentuje – aż chce się ją przeczytać!

Stosując się do tych kilku podstawowych zasad, na pewno łatwiej będzie Ci zacząć przygodę z pisaniem tekstów pod SEO, a Twój wysiłek szybko przyniesie oczekiwane rezultaty. Pamiętaj, że praktyka czyni mistrza – z czasem SEO copywriting nie będzie miał przed Tobą żadnych tajemnic. Powodzenia!

Potrzebujesz wsparcia w copywritingu?

Napisz do nas!
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211