Chyba każdy, kto prowadzi sklep internetowy zmaga się z tym problemem: około 70% klientów opuszcza koszyk zakupowy bez dokonania transakcji. Strata jest bolesna, ponieważ klient był o krok od zakupu, brakowało dosłownie kilku kliknięć – a jednak zrezygnował!

Przyczyny opuszczenia koszyka w ostatniej chwili, mogą być rozmaite: chęć sprawdzenia oferty konkurentów, odroczenie na inny czas transakcji lub zwyczajne roztargnienie. Jest jednak sposób, aby nawrócić klienta na słuszną drogę, czyli sprawić, aby wrócił na stronę.

Remarketing w służbie nawracania klientów

Kampania remarketingowa, to działania, które możemy podjąć, w celu sprowadzenia niedoszłego klienta z powrotem na stronę. Oczywiście, nie dotyczy to wyłącznie sklepów internetowych, aczkolwiek najczęściej przez nie jest wykorzystywany. Kampania remarktingowa jest skierowana do osób, które już raz odwiedziły stronę, ale nie podjęły działania, na którym nam najbardziej zależy.

Jak to właściwie działa?

Warunkiem koniecznym podjęcia działań remarketingowych jest minimum jednokrotna wizyta danej osoby na naszej stronie. Wtedy bowiem, możemy przekazać mu “ciasteczko” (cookie), które od tej chwili będzie w swoisty sposób śledziło kolejne kroki klienta – poznamy jego ścieżkę poruszania się po witrynie, a także to, jakie strony odwiedza po opuszczeniu naszej witryny. Dzięki temu dowiemy się jakimi produktami jest zainteresowany, a następnie, po opuszczeniu strony, zostanie wyświetlona mu spersonalizowana reklama zachęcająca do powrotu na stronę. Tym, co musimy zrobić chcąc poznać losy naszego klienta jest implementacja odpowiedniego tagu remarketingowago w kodzie strony.

Przykład: Jeśli nasz niedoszły klient większość czasu na stronie spędził oglądając plecaki turystyczne, jeden z nich umieścił nawet w swoim koszyku, a mimo to nie zdecydował się na dokonanie zakupu, oznacza to, że jest mocno zainteresowany naszą ofertą, ale coś sprawiło, że jednak nie dokonał zakupu. Remarketing sprawia, że po opuszczeniu witryny, takiemu użytkownikowi zostanie przedstawiona reklama, przykładowo, przedstawiająca plecak, który oglądał, z ofertą promocyjną i zachętą do dokonania zakupu.

Co nam daję remarketing: dzięki niemu możemy skierować silnie spersonalizowany komunikat do klienta – można nawet powiedzieć, że reklama w tym wypadku jest szyta na miarę i odpowiada profilowi behawioralnemu klienta. Odpowiednia konfiguracji kampanii remarketingowej, połączona ze spersonalizowanym przekazem, zwiększa szanse, że klient ponownie odwiedzi naszą stronę i dokona konwersji!

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl
A webform by Podio