Korzyści z Google Ads dla małego e-commerce z branży turystycznej

Przeczytasz w około: 3 minuty

Wróć do Case Studies

Cel: wsparcie sprzedaży przed sezonem

Branża: e-commerce, turystyka

Okres: marzec–maj 2017

Zakres: Kampania Google Ads

Wstępne założenia analizy

Przeprowadzenie kampanii Google Ads zleciła nam lokalna mikro firma z branży turystycznej. Reklama miała wesprzeć sprzedać w ciężkim dla nich okresie przedsezonowym. Zadanie o tyle trudne, że w okresie prowadzonych działań (od 1 marca do końca maja 2017 roku) widoczny był bardzo mały popyt na letnie akcesoria, które sprzedaje Klient. Zwykle zajmujemy się obsługą dużych e-commerce, które wymagają nieco innych technik i metod, mając do dyspozycji większy budżet. Wyzwanie jednak podjęliśmy, a jego efekty prezentujemy poniżej.

Przygotowanie kampanii Google Ads

Wiemy, że kluczem do skutecznej kampanii Google Ads jest jej odpowiednie przygotowanie. Dlatego naszą współpracę z opisywanym Klientem rozpoczęliśmy od stworzenia optymalnej struktury dla prowadzonych działań. Konto reklamowe podzieliliśmy zatem na poszczególne kampanie, które odpowiadały grupom asortymentu w promowanym e-sklepie. Do każdej z tych grup dobraliśmy odpowiednie frazy kluczowe oraz stworzyliśmy do nich teksty reklamowe.

Ponadto uruchomiliśmy kampanie: remarketingową oraz z reklamami dynamicznymi w wyszukiwarce, które miały na celu generowanie ruchu po niszowych frazach, jakie wpisują w Google potencjalni klienci reklamowanego e-commerce.

Analiza kosztów reklamy i przychodów w e-commerce

Trzymiesięczny budżet, który w sumie wynosił 3 701,46 zł został przekuty na przychody wynoszące 10 262,95 zł. Oznacza to, że każda złotówka zainwestowana w kampanię Google Ads przyniosła ponad 2,78 zł przychodu uzyskanego bezpośrednio z przejścia z reklam. Liczba ta nie uwzględnia osób, które zainteresowały się reklamą i w nią kliknęły, a dopiero w późniejszym okresie dokonały zakupu wchodząc na stronę chociażby poprzez zapisaną w przeglądarce zakładkę.

wyniki kampanii adwords

1 zł = 2,78 zł przychodu

Wpływ kampanii na całościowe wyniki e-commerce

Z tego też względu warto zwrócić uwagę również na liczbę oraz wartość konwersji, które były przez Google Ads wspomagane. Konwersja wspomagana oznacza transakcję/cel zrealizowany przez osobę, która kliknęła wcześniej (w okresie ostatnich 30 dni) w reklamę w wyszukiwarce, a następnie dokonała zakupu wchodząc na stronę z innego źródła niż AdWords. Konwersje te nie są wliczane do ogólnego wyniku kampanii Google Ads, gdyż to nie ona była bezpośrednią przyczyną zakupów.

W przypadku tej kampanii wartość konwersji wspomaganych wyniosła 27 063,61 zł. Natomiast osoby, których ścieżka zakupowa została zapoczątkowana przez Google Ads dokonały zakupów na łączną kwotę 4 868,49 zł. Chodzi o tych kupujących, którzy swój pierwszy kontakt z ofertą mieli poprzez reklamę Google Ads, lecz zakupu dokonały w późniejszym okresie, korzystając z innych form przejścia na stronę naszego Klienta. Jeśli nie weźmiemy tego pod uwagę, efekty kampanii Google Ads mogą zostać mocno niedoszacowane, a co za tym idzie – niedocenione.

konwersje wspomagane

wartość konwersji wspomaganych = 27 063,61 zł

Podsumowanie

Często spotykamy się z twierdzeniem, że kampanie Google Ads mogą przynieść zadowalające efekty jedynie przy wykorzystaniu dużego budżetu. Nasze doświadczenie wskazuje na zupełnie odmienne wnioski. Google Ads wcale nie jest zarezerwowany jedynie dla dużych sklepów internetowych. Mały e-commerce, tak samo jak i niewielkie przedsiębiorstwo z powodzeniem mogą promować swoje produkty bądź usługi za pomocą tego kanału. Oczywiście sporo zależy od odpowiedniej optymalizacji oraz dobrze dobranej struktury kampanii. Jednak Google Ads nawet przy małym budżecie może być jak najbardziej rentowny. O czym niech świadczy powyższy opis przypadku.

Skontaktuj się z nami!

Case Study

Jak pozycjonować agencję social media? Case study pracy dla Frank & Greg

Marka Frank & Greg działa na rynku od 2021 roku – to kompleksowa agencja social media, wspierająca swoich klientów w prowadzeniu profili w mediach społecznościowych oraz tworzeniu spójnej komunikacji na wszystkich kanałach. Zobacz, jak specjaliści Rocket Media wsparli partnerów z Frank & Greg w zwiększeniu widoczności w sieci.

Czytaj więcej

262,5% wzrostu sprzedaży produktów, 1075% ROAS – case study klienta z branży finansowej

Jak osiągnąć sukces w najbardziej konkurencyjnych branżach? Zapraszamy do lektury naszego case study, w którym opisujemy przebieg kompleksowych działań, zrealizowanych dla firmy pożyczkowej, w zakresie pozycjonowania, content marketingu, kampanii płatnych oraz obsługi mediów społecznościowych.

Czytaj więcej

Zobacz, jakie efekty przyniosły naszemu klientowi podstawy SEO

W lutym 2021 roku do grona naszych klientów dołączyła firma Euroimpex  S.A.– dostawca oprogramowania i sprzętów drukujących dla przedsiębiorców, edukacji i administracji. Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak podnieśliśmy ruch organiczny na stronie o 400% przy pomocy podstawowych narzędzi z arsenału SEO.

Czytaj więcej

Audyt UX czy audyt SEO – dlaczego warto zrobić obydwa?

Sprzedaż biletów, a może funkcja edukacyjna i informacyjna? Co powinno być nadrzędnym celem dla serwisów internetowych atrakcji turystycznych, teatrów, muzeów czy instytucji kultury?

Czytaj więcej

Kampania na medal! Jak zwiększyliśmy aż 5 – krotnie ROI w kampaniach sprzętu sportowego?

Dobrze przeprowadzona gra zespołowa – zrozumienie po stronie Klienta i Jego szybkie reagowanie na rekomendacje, a także zaangażowana praca całego zespołu i współpraca między działami SEO, PPC, Content&Strategy zaprocentowały wzrostem wyników.

Czytaj więcej

Wzrost przychodu o 70% z SEO i 92% z Google Ads

Wsparcie wielu kanałów promocji oraz płynne wykorzystanie budżetu, pozwoliły na osiągnięcie wyników praktycznie nieosiągalnych przy zastosowaniu tylko jednej formy promocji.

Czytaj więcej
Inne Case Study
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211